Zdravím vás, zlatíčka.

Abych se přiznala, jsem naštvaná. Jsem vlastně hodně naštvaná. A co je důvodem mé zloby? Páteční kus. Že nevíte, o co se jedná? Ráda Vám to objasním. Jedná se totiž o výrobek, který je vyrobený v pátek. Takový páteční kus je náchylnější k poruchám, protože na jeho výrobě už se pracovníci tolik nesnaží. Je pátek, všichni už se těší na vidinu víkendu a jejich pracovní nasazení klesá a klesá a klesá. Takže výsledný produkt je pak většinou nějaký zmetek, co se při první příležitosti rozbije. A proč o tom píšu? Protože i kdyby bylo tisíc výrobků přede mnou, vždycky zaručeně sáhnu po tom pátečním.

applefake
dying

Abyste rozuměli, ve čtvrtek se mi rozbil telefon. Kupovala jsem ho v září 2016, takže je ještě v záruce, za což jsem ráda, ale je to čtyři měsíce zpátky, co byl v opravě. A světe div se, projevila se naprosto stejná vada jako před čtyřmi měsíci. To si takhle jdete na zastávku, smskujete si nebo se díváte, co nového ve světě internetu, v tom vám jede autobus, tak telefon zamknete a uklidíte do kapsy, ale když ho potom v tom autobusu znovu z kapsy vytáhnete, už nejde nastartovat. Ne, není vybitý, protože jste ho celé dopoledne nabíjeli. Ale stejně to zkusíte, a ejhle, kontrolka nabíjení nesvítí, takže problém je jinde. Jasně, problém bude přesně tam, kde byl před čtyřmi měsíci, v systémové desce. V desce, která měla být vyměněná a opravená, asi ne moc důkladně.

Ale co, říkáte si, to e jednou přeci stane. Každý občas koupí něco, co nefunguje jak má... No, můj seznam pátečních kusů nekončí a vztahuje se k telefonům, protože žádnou jinou techniku jsem si doposud sama nepořizovala, když pominu notebook (který naštěstí, klepu do dřeva, funguje už pět let). Hned z první brigády jsem se rozhodla, že si pořídím mobil, bylo mi tehdy čtrnáct/patnáct a fakt jsem se na něj těšila, tak jsem naklusala do obchodu a vybrala jsem si úžasnou Nokii s qwerty klávesnicí, která byla vysouvací.

Nokia-C6-Series-C6-00-Black-Unlocked-Qwerty-Smartphone
(zdroj: ebay.com)

Nebudu vám lhát, ten telefon jsem zbožňovala, ale zde se poprvé objevilo mé štěstí na páteční kusy. Netrvalo to snad ani půl roku a byl poprvé v reklamaci. Už si nepamatuju, co mu tehdy bylo, ale za dobu, kdy jsem ho měla, a byl v záruce, byl v reklamaci třikrát, bohužel vždy s jinou vadou. Naposledy se rozbil tím způsobem, že přestal fungovat reproduktor a já neslyšela, co mi kdo do telefonu říká - samozřejmě už měl po záruce a oprava by byla dražší než celý telefon.

Místo něj jsem si tedy koupila další, mám dojem, že se jednalo nějaký model od Huawei, už přesně nevím, ale i zde pokračovalo moje prokletí a já si opět vybrala páteční kus, který měl neustále nějaký problém s hardwarem či softwarem. Poslední telefon jsem si koupila ten, co je právě v opravě, a to jsem si myslela, že si snad konečně vyberu dobře... Nevybrala, jeden by se z toho zbláznil.

Popravdě, začínám mít trochu strach z toho, až si budu kupovat jednou třeba spotřebiče do domácnosti, bude to muset všechno vybírat chlap, protože jinak nám nebude nic fungovat. Ale co je aktuálnější, chci si v brzké době koupit auto, vlastně teď někdy na jaře, takže mi držte palce, protože jestli to bude křáp jako moje telefony, tak to potěš koště. Leda že bych tu radost výběru přenechala taťkovi? Snad na tom bude líp než já!

Jak jste na tom Vy? Máte problém s koupenou technikou a pátečními kusy nebo všechno šlape jak má?

Vaše Lucka

23 Komentáře

  1. Já makat v některé z těch čínských továren, tak je asi každý můj kus páteční... Každopádně, kdybych nepotřebovala v mobilu foťák, mám docela jasno. Nokia 3310 (stará verze) a vyměňovat baterky. Doživotní výdrž zajištěna;)))

    OdpovědětVymazat
  2. Já měla jediný problém s telefonem, když jsem si pořídila dotykový. Možná i proto, že byl duální. Sám se vypínal, což mě vytáčelo. Ale co mně? Co si museli myslet ti, se kterými jsem volala? Když krátce po uplynutí záruky začal zlobit mini USB a já musela nabíjet tak, že jsem si pomáhala kouskem alobalu, aby byl nějaký kontakt, koupila mi dcera k narozeninám tlačítkovou Nokii na dvě SIMky. Naprostá spokojenost, kdyby mi v prosinci nespadl na dlaždice. Vydržel 4  a půl roku a nebýt toho pádu ... Mám nový, je na něm napsáno také Nokia, ale s původní značkou už toho moc společného nemá. Snad jen tvar a ten nápis. Nevím, zda byl vyroben v pátek, ale i kdyby byl vyroben třeba ve středu, už by nikdy nebyl takový, jako ta původní originál Nokia.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já měla asi štěstí na páteční kus u hodinek, lednice, pračky, počítače. Možná by ten seznam byl kratší u toho, co do opravy hned po zakoupení nemuselo. Jestli se ti zmetci náhodou nedělají i v pondělí, protože je po víkendu.

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo, já ti nevím, ale až na poruchoviu čtečku eknih se mi všechno hroutí až ve chvíli, kdy už to má svůj věk. Bych se na tvém místě už začínala obviňovat, že to rozbíjím svým zacházením.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: No, co si budeme povídat, dřív ty telefony skutečně vydrželi něco úplně jiného.

    OdpovědětVymazat
  6. Mě se neustále vybíjí, i když byl nbitý, když ho dám do nabíječky, tak rázem naskočí až šedesát procent, přestává fungovat fotoaparát...hrůza

    OdpovědětVymazat
  7. Nikdy jsem neslyšela o tom, že by se kšuntům říkalo "páteční kus" ale to vysvětlení je naprosto skvělé a trefné. Naštěstí se mi dosud vyhýbali (krom sluchátek.. ale ty jsou klasicky rozbité každé dva měsíce a neznám snad nikoho komu by vydrželi) ale spíš jsem všechno zdemolovala svojí vlastní nešikovností.. radši se nebudu ani zmiňovat o mobilu který skončil na dně kanálu.

    OdpovědětVymazat
  8. Já teda zatím asi na žádný "páteční" kus nenatrefila, ale zní to jako strašné prokletí, jak to tak popisuješ výběr auta a spotřebičů bych raději nechala na někom jiném nebo bych se pokusila tu kletbu nějak prolomit.. třeba koupit něco, co pak nebudeš vůbec používat, takže se to nemůže pokazit     Kdo ví, možná by se zadařilo

    OdpovědětVymazat
  9. Tak já se tu pochlubím mobilem, který mi vydrží celý týden jedno nabití! Fakt!

    OdpovědětVymazat
  10. Jo a o pátečním kšuntu jsem taky nevěděla, sakra, to jsem tedy neznalá!

    OdpovědětVymazat
  11. "páteční kus" je super termín, to asi taky začnu používat, mám na tohle taky smůlu já mám taky problém s telefonem, ale bohužel už má po záruce, takže to musím ještě chvíli vydržet, než se rozhodnu že fakt potřebuju nový.. mě se třeba sama od sebe zhasíná obrazovka, občas se stane že ani nejde rozsvítit, což je úplně skvělý třeba když potřebuju přijmout hovor

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: no vidíš, jak je svět nespravedlivej. Můj mobil mívá letecké dny zařazeny do týdenního repertoáru celkem často. Displej už má nakřáplej, ale dělá, že mu to neva. DD

    OdpovědětVymazat
  13. [9]: to má ještě černobílej displej, ne?

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: To existovalo? Černobílej displej? Tenhle 10let starej fešák má náhodou 16milionů barev a je nerozbitnej, což si na něm cením též velmi. Ty rychlé telefony  jsou rozbitné, jen upadnou na zem. No a kdybys nevěděla, či tohoto fešáka neznala, přidám odkaz: http://www.n6300.cz/recenze

    OdpovědětVymazat
  15. Bohužel neřadím se mezi šťastlivce - a bohužel týká se to notebooků. Ale radši se k tomu nebudu víc vyjadřovat, ať si nic nepřivolám.

    OdpovědětVymazat
  16. Panebože toto je strašné, že máš na toto takú smolu. Ja by som sa zbláznila. Dúfam, že s autom sa ti toto enstane lebo to by som si už asi hodila

    OdpovědětVymazat
  17. [6]: Taky jsem ji viděla a popravdě, byl to super telefon a hada jsem hrála ráda.

    OdpovědětVymazat
  18. Z osobních zkušeností usuzuji, že je důležitý kus nikoliv, kdy byl vyroben.

    OdpovědětVymazat
  19. [14]: aaaa, to je tahleta cihla... Tak zto pak jo. Ten nás všechny přežije. V odolnosti už se mu může rovnat už snad jen nokia 5110, můj úplně první telefon

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Jo, to určitě jo, jen já to brala hodně s nadsázkou.

    OdpovědětVymazat
  21. [19]: Cihla? To je zlatá cihlička, malinká, akorát do ruky, tenká a lehká, oproti těm moderním rychlým pádlům malilinká.

    OdpovědětVymazat
  22. Spotřebiče jsou spotřební zboží, je klasika, že během záruční doby šlapou jako hodinky a den po záruce se rozsypou to není prokletí nebo karma, to je prostě byznys. A záleží, jestli podpoříš byznys služeb (opraváře, instalatéry) nebo byznys zboží.

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Nojo, kdyby aspoň po záruce, když ty moje se sypou ještě v záruce třeba na třikrát. Ale máš pravdu, s těmi auty to takhle je, budu tam cpát peníze tak či tak.

    OdpovědětVymazat