Zdravím, zlatíčka.

V těchto mrazivých dnech mi na facebooku od mých přátel stále více a více začala vyskakovat reklama na pomoc těm, kteří by ji v těchto mrazech potřebovali. Ano, jedná se o lidi bez domova. Na pomoc těmto lidem byl vytvořen projekt Nocleženka. Pokud Vás zajímá, o co se jedná a ještě jste o projektu neslyšeli, tak mi dovolte, abych Vám tento projekt představila.

cold, funny, and lol imagehomeless image
amaizing, act of kindness, and help the homeless image

Co to nocleženka vlastně je?
Nocleženka je svým způsobem poukázka v hodnotě 100 Kč, která slouží k podpoře konkrétního člověka bez domova. Díky tomu, že tuto Nocleženku zakoupíte, bude tento člověk moci strávit noc v teple noclehárny Armády spásy, avšak nejde pouze o přespání. Tento člověk zde také obdrží polévku s pečivem, teplý nápoj a má možnost se osprchovat a provést osobní hygienu. Za stovku tak budete moci někomu pomoci, aby se v těchto mrazech nemusel ukrývat pod mostem, kde mu hrozí i smrt, ale bude se moci vyspat v suchu a teple v noclehárně k tomu určené.

Kde se nacházejí noclehárny?
V současné době jsou do tohoto projektu zapojené skoro všechny noclehárny Armády spásy - v Praze, Brně, Karlových Varech, Ostravě, Krnově, Opavě, Šumperku či v Havířově.

O co tedy jde?
V tomto projektu jde o to, že zakoupením této Nocleženky můžete někomu pomoci nebo v některých případech i zachránit život. Abych se přiznala, když vidím bezdomovce na ulici, jak žebrá o peníze, tak nemám potřebu mu přispět. Ve většině případů si za ty peníze koupí láhev nebo cigarety a to sponzorovat nehodlám. Projekt Nocleženka je ale jiný. Peníze jdou přímo organizaci Armády spásy, která pomáhá vybudovat prostory pro lidi bez domova, kteří se chtějí někam ukrýt. Stokoruna není pro většinu z nás tolik peněz, navíc budete mít i přehled o tom, kdy byla vaše nocleženka uplatněna, protože každá má evidenční číslo, takže o ní provozovatelé mají přehled.

Pro mě osobně je to zajímavá forma pomoci, protože vím, že za ty peníze bude lidem bez domova skutečně nabídnuta pomoc, kterou potřebují. Nebude to jen sponzoring jejich alkoholu či tabáku. V tomhle se mi projekt líbí, a když si představím, že bych v těchto mrazech měla mrznout na ulici, tak mi není zrovna dobře po těle. Existuje spousta lidí, kteří se na ulici nedostali svým vlastním přičiněním a kteří nemají možnost, jak se dostat z bludného kruhu. Právě těmto lidem bych ráda pomohla alespoň zasláním této symbolické stokoruny, kdy vím, že za ty peníze dostali to, co skutečně potřebují - stravu, teplo, základní hygienické potřeby.

Už jste o projektu slyšeli? Pomohli jste nebo pomáháte nějakým způsobem lidem bez domova či dalším v nouzi?

Vaše Lucka

7 Komentáře

  1. Tento projekt v poslední době už vidím po několikáté. Rozhodně je to zajímavý nápad. Já mám teda nutkání i dát něco lidem na ulici ale jak sama píšeš - buď bych je vzala na jídlo nebo jim koupila jídlo, alkohol a kouření podporovat také nechci. Ještě jsem se k tomu ale nikdy nedostala, protože se bojím, že ten člověk bezdomovec nebude akorát se nebude pečovat o svůj vzhled. Myšlenka tohoto projektu je ale úžasná!

    OdpovědětVymazat
  2. O tomto projektu jsem se dozvěděla a určitě hodlám pomoci! :)

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Ono to skutečně v poslední době obletělo sociální sítě, takže jsem ráda, že se o tom projektu ví. Je to hezká myšlenka a člověk ví, na co peníze jdou a že skutečně budou užitečné.

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, zrovna dneska jsem si nocleženky kupovala :)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý nápad, jeden z mála, které mají smysl .

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tak to jsem moc ráda, je to skvělý projekt! To je dobře, já mám zkušenost i s tím, že nabídneš jídlo místo peněz a ten člověk se ještě tvářil dotčeně, protože na jídlo ve skutečnosti nemyslel...

    OdpovědětVymazat