Dnes bych se chtěla věnovat tématu, na které mě o víkendu přivedla moje sestřenka. I když jsem to v životě neslyšela poprvé, jen začínala být v práci docela pohoda, lidí moc nebylo, a můj mozek měl tak dostatek času na vymýšlení dedukcí proč a jak. Byly jsme v práci, jak už jsem psala dříve, pracuji brigádně jako servírka, a přišla babička s dědečkem, kteří měli zamluvený stůl pro šest lidí. Usadili jsme je a zanedlouho se k nim přidal i syn (nejspíš) a vnuci. Holky, to byla docela pastva pro oči, ačkoli jsem šťastně zadaná, tak můžu směle říct, že to byli fešáci.

Všichni tmavší, takové italské typy, hubení, vysocí a trochu vysportovaní. Navíc k tomu byli všichni včetně babičky a dědečka hrozně milí, chválili jídlo, pití i obsluhu a po dojedení oběda si objednali kávu a dezert. Následovala moje klasická otázka, zda si dají turka, presso, cappuccino, latté nebo nějakou jinou kávu... a hned jako první tři z těch mladíků odpověděli, že latté. Tak jsem si počkala na zbytek objednávky a šla jsem nabouchat vše do kasy, zatímco se mě sestřenka ptala, co má začít připravovat.

coffee, food, and cupcake imageowl and coffee image
starbucks, coffee, and drink image

"Tři latté a dvě pressa," odvětila jsem a ona protočila oči v sloup. Zakroutila hlavou a potichu mi šeptla, že fakt nechápe, jak si můžou kluci dávat latté. Přijde jí to přihřáté a já jsem - nejspíš pro ten dostatek volného času - nad tím musela zamyslet. Jenže já nějak nevím. Obecně je latté asi známé spíše jako holčičí pití a co si budeme povídat, kamkoli jdu na kávu, většinou si dám právě latté... Ale že by to byla jen čistě dívčí záležitost?

Můj přítel si běžně dává presso nebo turka, ale kolikrát když někam třeba jedeme, tak si na benzínce taky koupí latté jako já. A jsem si jistá, že gay není. Myslím si, že možná my holky si zrovna tenhle druh kávy tak trošku přivlastňujeme a proto nám potom přijde divné, že ho kluci taky pijí. Protože když si vezmu třeba flákotu, tak drtivé většině lidí se automaticky vybaví, že je to jídlo pro pořádného chlapa. No pardon, já mám pořádný steak taky ráda a nikdo mě kvůli tomu neoznačuje za lesbu (je to hodně přehnaný příklad). Proč u kávy to řešíme a u masa ne? Káva latté stojí nejčastěji před metrosexuály a milovníky plyšových medvídků, hlásá článek na novinky.cz a já propadám stále větší dezorientaci v tom, kdo vlastně určil, že latté je pro holky...

Je to otázka k zamyšlení a tak bych ráda znala Váš názor na věc. Pijete kávu - konkrétně třeba latté? Znáte muže ve svém okolí, kteří tuto kávu pijí a co si o tom myslíte? Dejte mi vědět, já si mezitím jdu udělat kafe. Ale rozpustný, protože kávovar doma nemáme.

Vaše Lucka

13 Komentáře

  1. Podle mě na tom, že si dá chlap latté není nic zvlášntího a už vůbec ne "teplého" přítel si taky dává latté a určitě gay není   a takový názor teda slyším prvně

    OdpovědětVymazat
  2. Osobně mě udivuje, že se ve 21. století řeší, zda je latté spíše nápoj pro dámy nebo pány. A říct o někom, že je nejspíš gay jen proto, co pije, mi přijde vtipné a taky trochu smutné. Myslím, že orientace člověka opravdu nesouvisí s tím, co si dává v kavárně. Znám gaye co jsou chlapi jak hora a kafe třeba vůbec nepijí.

    OdpovědětVymazat
  3. Můj přítel Latté pije a nikdy jsme neřešili, jestli to je nápoj pro dámy či pro pány :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já už se právě kolikrát setkala s tím, že holky tvrdí, že latte není pro kluky, tak mě zajímalo, jestli jsem jediná, komu to přijde divné. Jsem ráda, že nejsem sama.

    OdpovědětVymazat
  5. Já se ohledně kávy neorientuji, ale přijde mi celkem uhozený porovnávat, jaký pití je pro holky a jaké pro kluky. Prostě si dal latté, není na tom nic špatného. Takže jako jo, komu to přijde divný, tak sám je divnej

    OdpovědětVymazat
  6. "Všichni tmavší, takové italské typy, hubení, vysocí a trochu vysportovaní." Už jen tohle ti závidím!

    OdpovědětVymazat
  7. Znám spoustu mužů a opravdu mužů !!!!, kteří pijí kávu latté nebo kávu s mlékem ve velkém. Jednak jsou muži mlsalové, vlastně mne to ani nepřekvapuje.

    OdpovědětVymazat
  8. Latté  jsem kdysi zbožňovala a pila často. Jelikož mi z toho začalo být špatně tak jsem ho omezila, a dávám si místo toho jednou za čas alžíra.

    OdpovědětVymazat
  9. Já nevím, nemáme rádi, když nás kluci neberou sobě rovný, nejradši by nás zavřeli do kuchyně apod. A pak si oni nemůžou dát lattéčko? Měli bysme mít rovnost skoro ve všem . Tuhle jsem se taky s něčím, takhle setkala... ale je pravda, že se mi třeba taky nelíbí, když si kluci lakují nehty nebo tak . Když nad tím tak přemýšlím, tak neznám moc lidí, kteří pijí i normální kafe - takže jak to je - nevím. Ale fakt nevidím nic špatného na tom, když si chlap dá latté ;).

    OdpovědětVymazat
  10. Takhle jsem nad kávou nikdy nepřemýšlela Můžu k tomu říct jen to, že znám několik chlapů, kteří splňují představu, že právě pro ně ta zmiňovaná flákota masa, ale zároveň si rádi dají latté.

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: Já se s ním právě prvně nesetkala a i na internetu o tom jsou články, ale mně se to prostě nikdy divné nezdálo. Tak jsem si říkala, že se zeptám na další názory.

    OdpovědětVymazat
  12. Nevím jestli je pro pány, nebo jen dámy, ale při pohledu na fotky mám děsnou chuť teď na kafe

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Taky jsem měla a hned jsem si ho šla uvařit.

    OdpovědětVymazat