Krásný večer, zlatíčka. :)

Dnes mám za sebou další ze svých poprvé, poprvé jsem byla na STK - neboli Státní technické kontrole vozidla. Nebylo moje, jak už jsem naposledy psala, autíčko si teprve chystám pořídit, ale bylo přítele. Ten si vzal dovolenou, aby si dojel na tuto kontrolu a já jela s ním, aby to lépe uteklo. Čekali jsme, že nebudeme za hodinu pryč, ale skutečnost byla hodně daleko od našeho očekávání...

allahart
exercise

Ve skutečnosti jsme tam strávili pět hodin. Pět hodin víceméně čekání. To Vám teda byla dost hrůza. A ačkoli si máme o čem povídat, takhle dlouhá doba čekání byla prostě dlouhá až moc i na nás dva. Na STK jsme dorazili před desátou hodinou - na obranu těch chlapíků, co tam pracují, přijeli jsme celkem dlouho, a odjížděli jsme ve tři. Před námi ale zase tolik vozidel nebylo, asi sedm. Paní v kanceláři byla milá a vlídná a sdělila nám, že budeme čekat tak 2 až 2 a půl hodiny, na to jsme byli připravení. Ale jak už jsem psala, nakonec jsme tam strávili pět hodin času, měli jsme hlad a pomalu jsme začínali šílet, protože auta jako kdyby se vůbec nehýbala.

Já osobně nevím, jak tyhle kontrolní místa normálně vypadají, ale tohle mi přišlo celkem velké. Byly zde tři vjezdy, jeden na kontrolu emisí, druhý pro nákladní vozidla a třetí pro osobní vozy. Zatímco jsme čekali na emisní kontrolu, která dopadla dobře, se vedle nás míhalo docela dost aut, a jak mě přítel poučil, tak někteří si jezdí na emise dřív než na technickou kontrolu a potom nemusí čekat obě fronty najednou. Myslím, že příště ho k něčemu podobnému přemluvím... No, co vám budu povídat, čekání bylo úmorné, ale jakmile jsme za sebou měli emise, trochu jsme pookřáli, už je půlka za námi. Tak jsme se zařadili do druhé fronty, byly jsme asi páté auto, nicméně v tu chvíli jako kdyby se čas zastavil.

adorablegrunge
animal

Než jsme se dostali z celé technické pryč, uběhlo pět dlouhých hodin a to všechno se natahovalo především díky určenému času, který ti páni mají. Netušila jsem to, ale přítel mi řekl, že ze zákona mají povinnost na jedno auto mít třicet minut, takže i po prohlédnutí jsme na papíry a opuštění museli čekat, než těch třicet minut uteklo. Jestli takhle čekal každý, tak to se potom nedivím, že se to takhle natahovalo... Trochu mě to naštvalo, protože kontrola netrvala ani nikterak dlouho, snad deset minut. Zbytek jsme čekali. Horší je to pro nás o to, že přítel má nějaký špatný čep na kole nebo tak něco, technickým věcem moc nerozumím, takže dostal technickou na třicet dní, musí si to nechat opravit, a dorazit znovu. Upřímně doufám, že už to nebude tak dlouho trvat. Tentokrát vyrazíme snad v šest, abychom byli první a měli jistotu, že hned půjdeme na řadu.

Ale co jsem vlastně chtěla říct? Myslím si, že jsou věci, které by neměly být ze zákona určeny, když jsou víc na škodu než k užitku věci. Ti chlapi by jistě taky byli rádi, kdyby měli dřív hotovo a mohli třeba dříve za rodinami. Jenže pokud musí na každé auto mít půl hodiny, i když ho mají za deset minut hotové, je to pak těžké. Neříkám, každé auto je jiné, některé má závady a musí se zkoumat podrobněji, jiné ne. Ale takhle jsme tam ke konci byli tři vozidla s unavenými a čekajícími pasažéry, kteří nemohli opustit STK před stanoveným časem, a to mi přijde nelogické. Co myslíte Vy?

Vaše Lucka


11 Komentáře

  1. Tak to mi opravdu přijde nelogické, že se musí čekat i když už může jet prakticky další auto na řadu :) No to je prostě úřednická byrokracie :) Já zrovna dělám autoškolu a pak na nějaké autíčko snad také dojde, tak aspoň vím, že na STK je potřeba snad celý den

    OdpovědětVymazat
  2. Pět hodin čekání? wtf, to bych stihla polovinu série nějakýho super seriálu řidičák mám teprve před sebou, problémy s autem neřeším.. ale tohle je na hlavu.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to musel být zážitek já dávám auto před STK vždy do servisu a rovnou je poprosím, ať mi tam dojedou nebo pokud jedu sama a nechci čekat, tak se na určitou hodinu objednám, nechám jim tam auto, jedu do města nebo si něco vyřídit a pak si auto vyzvednu hotové

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Jo, byrokracie je někdy (často) hodně nelogická.

    OdpovědětVymazat
  5. To já bych asi psychicky nezvládla nemám ráda čekání a má trpělivost.. no moc velká není .

    OdpovědětVymazat
  6. Takovou byrokracií máme i u nás v práci - bohužel.

    OdpovědětVymazat
  7. Já jezdím, ale STK zásadně řeší manžel

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Tak to je úplně nejlepší možnost!

    OdpovědětVymazat
  9. Také dlhé čakanie mi príde dosť divné. ja som teraz nedávno bola na STK s mojim autom a normálne som sa objednala na 8:00 a o 8:00 ma vzali a o 9tej som už bola zase doma. Som dosť šokovaná, že ste tam strávili tak veľa času len čisto čakaním :O

    OdpovědětVymazat
  10. Šmarjá, o STK mi ani nemluv! Zrovna včera jsem svoje auto odevzdala do rukou pana technika, který se mi o něj postará a na STK mi s ním zajede. Ještě předesílám, že včera ráno mi nešlo nastartovat... něco se startérem. Jó, když se to se*e, tak se to se*e.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: To bude tím, že ty jsi byla objednaná a my ne.

    OdpovědětVymazat