Zdravím, zlatíčka.

S pátým dílem Deníku vysokoškoláka se už pomalu blížíme do finiše. Zabralo mi to času víc, než jsem si původně představovala, ale myslím si, že až bude tahle řada hotová, bude užitečná. Nejen pro studenty, kteří se zrovna chystají studovat Cestovní ruch v Jihlavě, ale i pro další studenty, kteří tak mohou nahlédnout do toho, jak to chodí jinde na VŠ.

lisabook
blue

Pátý semestr v Jihlavě byl svým způsobem poslední, jelikož šestý semestr probíhal v rámci semestrální praxe, tudíž učení skutečně končilo pátým semestrem. Opět, jak je v zimním semestru zvykem, se objevilo několik těžkých předmětů, jejichž zdolání nebylo úplně jednoduché, ale nakonec se to dalo.

Pro pátý semestr byly předměty následující:
Anglický jazyk 1
Aplikovaná sociální psychologie
Diplomový seminář
Informační a rezervační technologie v cestovním ruchu
Management destinace
Španělský jazyk 2
Trvale udržitelný cestovní ruch

Volitelné předměty jsem měla už splněné, takže jsem pátý semestr školy řešila víceméně jen povinné předměty, nikoli další volitelné. To mi trochu usnadnilo život na VŠ.

Kdybych měla předměty srovnat podle obtížnosti, tak by seznam byl následující:
Trvale udržitelný cestovní ruch
Management destinace
Informační a rezervační technologie v cestovním ruchu
Aplikovaná sociální psychologie
Diplomový seminář
Anglický jazyk 1
Španělský jazyk 2

Trvale udržitelný CR je pokračováním předmětu Cestovní ruch, který jsem měla doposud. A vzhledem k tomu, že je to vlastně jeden z hlavních předmětů oboru, pak spadá do té opravdu těžké kategorie. Nevýhodou tohoto předmětu bylo velké zatížení zákony, protože jsme se skutečně učili zákony o ochraně přírody, o cestovním ruchu a jeho trvalé udržitelnosti a tolik zákonů nacpat do hlavy nebylo jednoduché.

Management destinace byl předmět ne snad těžký, ale takový záludný. V jeho rámci jsme se zabývali jednotlivými ORP (Obce s rozšířenou působností), každý jsme dostali nějakou obci v republice a museli jsme ji podrobně zpracovat z geografického, demografického, historického i sociálního hlediska. Stejně tak zkouška nebyla jednoduchá, ale byla psána na počítači a často se objevovali stejné otázky, takže po prvních pokusech si studenti mezi sebou rozposlali správné odpovědi a poté už projít zkouškou nebyl problém.

Superthumbfunny
college

Informační a rezervační technologie nebyl těžký předmět, vlastně probíhal na počítačích, kdy jsme pracovali s rezervačními systémy a jakmile člověk pochopil základ, pak už nebylo nic, co by ho mohlo překvapit. Psychologii jsem si poměrně užívala, vyzkoušeli jsme si různé osobnostní testy, prezentovali aktuality a zajímavosti, to byl milý předmět.

Diplomový seminář v sobě ukrývá vlastně návod na to, jak psát diplomovou práci. A angličtinu se španělštinou asi ani nemá cenu moc komentovat, v těchto předmětech se v pátém semestru skrývala ústní zkouška. V angličtině se jednalo o formalitu a ve španělštině nakonec učitelce stačilo, abychom napsali A4 textu, kterou jsme jen odevzdávali.

Pátý semestr se mi podařilo zakončit a uzavřít bez prodlužování, čehož jsem se nejvíc bála, kdybych nějaký předmět nezvládla. To se ale nestalo. Po dobu zkouškového bylo dost termínů pro případné další pokusy. A já si tak mohla na konci s klidem vydechnout a připravovat se pomalu ke státním zkouškám.

Vaše Lucka

7 Komentáře

  1. Já jsem teď ve 4. semestru a ten mi přijde tak neskutečně zbytečný... Pár hodin - vešly by se do jednoho dne, které jsou rozloženy do všech dnů krom pátka.. Zbytečnost naprostá

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, na mě by toto asi nebylo, nejvíce mě děsí ta španělština, já dosud bojuji s němčinou

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: To chapu, my měli možnost volby rozvrhu jak v Jihlavě, tak v Praze, takže jsem většinou měla maximálně tři dny v týdnu. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jéé, tak ráda bych se opět vrátila ke španělštině! Měla jsem ji na střední jen dva roky, ale naprosto mě uchvátila!

    OdpovědětVymazat
  5. Španělština mně láká, ráda bych se naučila nějaké základy, třeba bych si to zvolila jako volitelný předmět, ale co jsem slyšela, tak to bývá hrozně rychle rozebrané, alespoň na fakultě kde se to vyučuje :(

    OdpovědětVymazat
  6. Gratuluji k úspěšnému ukončení semestru :)

    OdpovědětVymazat
  7. Gratulujem ti k ukončeniu semestra :) Si šikulka

    OdpovědětVymazat