Krásné odpoledne!

Jsem tu se slíbeným pokračováním projektu 30 kroků pro lepší blog. S dnešním článkem se tak dostaneme do půlky tohoto projektu a i když jsem se vlivem nemoci zdržela, věřím, že se i tak bude článek hodit a bude aspoň malinko nápomocný k vedení Vašich blogů.

Krok jedenáctý: Vytvořte/Aktualizujte seznam všech stránek, které si myslíte, že je dobré mít na blogu - Oblíbené stránky, Kontakty, Prohlášení o autorských právech atd.
  • Tenhle bod nás opět vede k takovému blogovému úklidu, já už jsem to naťukávala v minulých dílech, nicméně opakování je matka moudrosti. Dobrý blog by měl podle mě být aktuální, takže pokud na nějaký blog přijdu, líbí se mi a chci se podívat, co takový autor čte, tak se mrknu na jeho oblíbené stránky. Jenže pokud tam hned pod prvním odkazem objevím, že odkaz na danou stránku už nefunguje, blog je zrušený nebo neaktivní už víc jak dva roky, tak jsem z toho poněkud zklamaná.

Krok dvanáctý: Nahrajte si nový profilový obrázek - ujistěte se, že je legrační nebo výstižný, takže se s Vámi vaši čtenáři budou moci více propojit.
  • Poslední dobou se hodně dostávají do popředí blogy, které mají propojení s čtenáři a to nejen díky běžnému kontaktu, ale i něčemu navíc. Někteří čtenáři vás chtějí poznat, chtějí vědět, co vás zajímá, pokud píšete o módě, tak co sami nosíte, pokud o make-upu, tak jak se sami líčíte a tak dále, a tak dále. Samozřejmě ne každý bloger tohle upřednostňuje a mně osobně trvalo dost dlouho, než jsem si došla k tomu, abych si na profil přidala svou osobní fotografii. Tak nějak jsem měla strach, že to povede k mému odhalení, že můj blog najdou moji známý a já nebudu vědět, jak se zachovat. A pak jsem obnovila blog po delší době a řekla jsem si "No a co?". A od té doby zde fotografii mám, pokud se nebojíte, určitě ji použijte. Věřím, že mezi vámi a vašimi čtenáři potom bude ještě lepší vztah.

Krok třináctý: Naplánujte si rozvrh obsahu svého blogu na příští týden nebo měsíc, ať vždycky víte, co přijde dál!
  • Popravdě, tenhle bod má určitě své výhody. Jenže já jsem člověk, který neumí moc plánovat dopředu, většinou se vypořádávám s realitou, až když mě dohoní. Třeba minulý týden jsem zveřejnila Info-článek a vlastně jsem pořád dost pozadu s tím, co jsem si slíbila, že vydám. Jasně, bylo to způsobené nemocí, ale i tak se znám. Je dobré orientačně vědět, co chcete zveřejnit, když už to víte a máte hrubou představu, potom ano, můžete si něco naplánovat, díky čemuž pak třeba můžete mít i články přednastavené, aby vycházely v určitý den a určitou hodinu a vaši čtenáři se tak postupně naučí chodit si přímo pro ty nové články, na tom není nic zlého, jen v tom musíte vydržet. Takže hodně zdaru!
Výsledek obrázku pro plán práceVýsledek obrázku pro bloglovin
Výsledek obrázku pro pinterest
(zdroj: obrázky Google)

Krok čtrnáctý: Vytvořte si účet na Bloglovin, abyste mohli sledovat ostatní blogy, mít kontrolu nad svým vlastním a můžete tak využívat i některých pomůcek, které nabízí, jako například automaticky postovat příspěvky na twitteru či facebooku.
  • O Bloglovinu jsem už slyšela, ale nebyla jsem na něm zaregistrovaná. A to se změnilo s tímto bodem. Abych tedy upozornila, je v angličtině a přepnutí do češtiny v něm nejde, nicméně není tam nic těžkého na ovládání. Jakmile se zaregistrujete - a to pomocí facebooku nebo emailu, dostanete se na stránku, kde si můžete vyhledat blogy se zaměřením, které vás zajímají. Původně jsem si myslela, že se je to spíše určené pro blogspot, ale po bližším prozkoumání to tak určitě není. Po levé straně se objeví nápis, kde se vás ptají, jestli máte blog, vy vložíte URL své stránky a poté se váš blog načte do systému. Výhodou je, že články se automaticky otevřou, vy vůbec nemusíte jednotlivé články vkládat zvlášť jako je tomu na české obměně Blogr.cz. Pokud chcete zviditelnit svůj blog, určitě je to velká výhoda. Nehledě na to, že zde můžete mít pohromadě i všechny blogy, které sledujete vy. Je to ohromné usnadnění jak pro vás, tak i pro vaše čtenáře, protože může přímo sledovat dané weby.

Krok patnáctý: Začněte dávat obrázky z Vašich článků na Pinterest, což pomůže zviditelnit váš blog a dostat vaše jméno do povědomí.
  • Tohle je určitě zajímavý nápad, osobně jsem Pinterest nevyužívala, protože nefotím vlastní fotografie. Je to z důvodu, že to prostě neumím. Jsem fotografický matla. Ale v rámci tohoto projektu jsem se rozhodla otestovat Pinterest a zjistila jsem, že funguje ještě docela jinak. Vy vlastně vložíte fotografii, pod kterou můžete uložit odkaz, takže já například vložila odkaz na film Tátova volha a po rozkliknutí obrázku na Pinterestu se čtenář dostane k mé recenzi tohoto filmu. Je tu nevýhoda v tom, že vše přidává člověk sám a musí na to mít čas a musí na to myslet. Ovšem, na druhou stranu, pokud si vytvoříte záložku, pod kterou budete tyto odkazy mít, potom to zase tolik času nezabere, když nevydáváte dvacet článků týdně, které byste navíc všechny chtěli mít na Pinterestu.

Takže, dalších pět bodů je za námi. Myslím, že mezi nimi bylo několik zajímavých podnětů, možná jste o všech pomocných webech k blogu nevěděli, já třeba osobně neznala všechny, ale jejich využití může být zajímavé jak pro blogspot, tak i pro blog. Je mi jasné, že je to hodně informací, možná si teď říkáte, že kdybyste měli dělat tohle vše, tak neděláte nic jiného, než že propagujete blog. Určitě je potřeba to brát s rezervou. Ne každý článek je vhodný k tomu, abyste ho propagovali všude. Info-články kupříkladu se nikde objevit nemusí, za to zajímavá recenze na knihu či film může nejednou zaujmout. Nechte si to projít hlavou a třeba se někde zaregistrujete, minimálně Bloglovin můžu doporučit, protože u něj je skutečně výhoda, že články, které zveřejníte na blogu, se tam o
bjeví automaticky, tudíž vám odpadá starost.

Vaše Lucka

4 Komentáře

  1. Skvělý článek, díky za tipy, tak jsem si kvůli tobě konečně i založila ten účet na Bloglovin

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Děkuji a jasem ráda, Bloglovin vážně není špatná věc.

    OdpovědětVymazat
  3. O Bloglovin slyším poprvé a určitě se na to mrknu :) Mě v tomto článku nejvíce zaujmul pinterest, že i díky tomu si člověk může rozšířit své publikum :) Já na blog dávám převážně své fotky, takže je možná začnu přidávat i tam a uvidíme, jak to bude účinné :) těším se na pokračování! Tahle série se mi moc líbí :)

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ten Pinterest určitě, když máš vlastní fotografie.

    OdpovědětVymazat