Zdravím, zlatíčka. :)

Tak jsem tu s posledním článkem Abecedy, projektu, který na tomto blogu běžel opravdu dlouho a troufám si říct, že měl i úspěch. Já osobně jsem ho měla moc ráda, vzpomněla jsem si díky němu na spoustu zajímavých věcí, dozvěděla jsem se různé novinky anebo jsem jen okomentovala věci, které mě zajímaly. Poslední článek, který se bude věnovat písmenu Ž, bych proto ráda věnovala tématu, které bude blízké asi každé dívce. Jedná se o žádost o ruku.

nutella, chocolate, and marry imagelove, paris, and couple image
ring, marry, and marry me image

Proč mě napadlo nakonec zrovna tohle téma? Těžko říct, možná proto, že jako romantická duše bych řekla, že to je právě ta hezká tečka pro každou dívku, možná proto, že se v mém okolí v poslední době spousta holek vdává a možná prostě proto, že mě nic lepšího nenapadlo. :) Necháme to jako malé tajemství, jo?

U nás v ČR se to asi tolik nenosí, ale já jako sledovatelka romantických komedií z USA mám celkem jasnou představu, jak taková ideální žádost o ruku má vypadat. Základem jsou svíčky, že jo. Potom taky rozhodně růže, nejlíp v kombinaci s okvětními lístky rozházenými všude kolem. Potom taky hudba, jasně, měla by hrát hudba. Co dál? No, určitě večeře. Jasně, správná žádost následuje po dobré večeři, pokud teda prstýnek neplave přímo v šáňu a nehrozí, že se jím ta šťastná v nestřežené chvíli zalkne...

Ne, teď vážně. Osobně nejsem zastánce nějaké velké komedie kolem, ačkoli mě o ruku zatím nikdo nepožádal a já se stejně nechci vdávat, dokud nebudu mít školu hotovou. Když se na to tak podívám, tak ano, všechno je to hezké, romantické a tak, ale taky značně přehnané. Ve většině případů mi přijde spíš, že dotyční chtějí udělat dojem, tak požádají holku uprostřed Times Square, kde si toho všimnou stovky lidí a ona v návalu euforie prostě řekne "Ano".

love, couple, and marry imagefunny, lol, and ring image
love, boy, and couple image

Stejně tak ty naaranžované nápisy a podobně, tam se mi kolikrát zdá, že je to spíš jen kvůli našim přátelům a známým, kterým se s tím potom pochlubíme na Instagramu, Twitteru či Facebooku. Já nevím, ale přijde mi to trochu jako škoda. Když by mě někdo chtěl požádat o ruku, určitě bych nechtěla, aby z toho byla podívaná pro celé město, stejně tak žádost o ruku v restauraci mi přijde prostě nevhodná. Já nevím, asi jsem divná, když se mi tyhle projevy romantiky úplně nezdají...

Neberte to špatně, kouká se na to hezky, ale není to pro mě. Mám ráda růže, ale nemusí být všude, mám ráda šáňo, ale nemusí mi v něm plavat prstýnek a jednou si svého vyvoleného určitě ráda vezmu, ale nemusí mě kvůli tomu žádat uprostřed náměstí.

Žádost o ruku by měla svým způsobem být intimní, slib mezi těma dvěma. Když někdo žádá před celou rodinu, přáteli a cizími lidmi, tak to přeci svým způsobem znemožňuje říct ne - a co když si ta holka zrovna v danou chvíli svou odpovědí není úplně jistá?

A jak vidíte žádost o ruku vy? Co by se vám líbilo nebo pro pány, jak byste svou drahou o ruku chtěli požádat?

Vaše Lucka

7 Komentáře

  1. Já jsem žádost o ruku ještě neměla a bylo by mi dost jedno jak by se to stalo hlavně aby se to stalo .

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle projekt se mi líbí :) Až jednou přijde žádost o ruku, doufám že to bude intimní a pěkný okamžik :) Nic velkolepého, ale zároveň něco na co budu s úsměvem vzpomínat

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný článek, já mám svůj sen jak by to jednou mělo proběhnout, uvidíme

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Tak to je taky na jednu stranu pravda. :)

    OdpovědětVymazat
  5. tehle komerčnosti,lasky vsude kolem, toho jak by to melo vypadat, a USA nam ve filmech ukazuje velké kýče a to jak bych to vubec nechtela, toho je kolem spoustu, a predevsim i pred Valentynem, ale nemeli bychom si nechat takovy veci cpat. kdy si mame vyznavat lasku a jak žádat o ruku apod.

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mám pocit, že spousta mých kamarádek a známých je najednou zasnoubená a čeká je svatba

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Tak tak, naprosto souhlasím. Jde o to, aby to byl intimní zážitek pro ně dva, aby si to užili a záleželo jen na nich, na nikomu jiném. Děkuji za názor.

    OdpovědětVymazat