Další recenze na přečtenou knihu patří sérii Selekce, konkrétně druhému dílu s názvem Elita. Věřím, že se Vám bude líbit jako mně, protože já byla nadšená a potěšená.

bookshelf, selection, and kiera cass image
cinderella, quote, and prince image
book, the elite, and kiera cass image

Série: Selekce
Originální název: The elite
Autor: Kiera Cassová
Žánr: Fantasy, Pro děti a mládež, Dívčí romány
Počet stran: 280
Nakladatelství: CooBoo, 2015

Anotace:
Do Selekce vstoupilo 35 dívek. Nyní jich je již jen šest, ale soutěž o srdce prince Maxona je tvrdší než kdykoli předtím. A k tomu všemu se America nemůže rozhodnout, po kom vlastně touží. Je to Maxon, s kterým by mohla žít jako v pohádce? Nebo Aspen, její první láska? America nejvíce ze všeho nejvíce potřebuje více času, avšak zbytek Elity přesně ví, co chce. A okamžik rozhodnutí se neodvratně blíží. Nenechte si ujít pokračování této úspěšné série!

Recenze:
Jak už jsem psala, první tři díly série jsem si vyprosila k Vánocům jako dárek. A všechny tři jsem přečetla "na tajňáka" v době, kdy jsem se měla učit na zkoušky. Na mou obranu, čtení šlo tak snadno, že během ani ne týdne jsem měla všechny tři díly přečtené. Doslova jsem celou sérii hltala.

Druhý díl se nesl v duchu prvního, až na to, že došlo k jistému přitvrdění reality. Už to nebylo jen to hezké, co obsahuje život v paláci, život královské rodiny. Ale i strach, který je s tím spojený. V knize byly časté útoky Jižanů a Seveřanů, kteří královské rodině značně znepříjemňovali život. Byla jsem s Americou na stejné vlně. Taky mi vadil režim, který panoval v zemi. A ač to sama hrdinka o sobě nevěděla, byla silnější, než se samo sobě zdála.

A její okolí to vnímalo. To na tom bylo hezké, kniha moc hezky ukazuje různé strany pohledů, ale pozorný čtenář to vnímá. Čekala jsem jako na trní, kdy si America konečně vybere mezi svou bývalou velkou láskou Aspenem a okouzlujícím princem Maxonem a když už jsem si myslela, že si konečně vybere, bum, něco se zvrtlo a zase jsem byla na začátku. Obecně America potřebovala dost času na všechna rozhodnutí a tím autorka knihu dost napínala na skřipec.

Nemůžu si pomoct, ale druhý díl neztratil na kvalitě. Bylo v něm všechno, co bych čekala, vyvíjení vztahů mezi Aspenem a Maxonem, rozdmýchávání sváru v zemi, America narušující pořádek a protokol se svými dotazy a zájmem o historii, o to jaké to bylo kdysi a jaký by svět mohl být... Všechno to bylo tak hezky ucelené, že i na záchod jsem odbíhala mezi ubíhajícími stránkami jen s těžkým srdcem a přítel na mě zíral jako na blázna, jak se ze mě kouří, abych to co nejdříve měla dočtené. Pro tohle všechno nemohu hodnotit jinak než následovně. :)

Hodnocení:

Ukázka z knihy:
"Opravdu máš odpovědi na tisíc otázek?"
"Rozhodně. Zeptej se mě na cokoli, a pokud ti nedám odpověď hned, vím, kde ji najít."
"Na cokoli?"
"Na cokoli."
Přijít s nějakou otázkou takhle zničehonic nebylo vůbec snadné, natož s nějakou, se kterou by si nevěděl rady - což byl přesně můj záměr. Snažila jsem se vzpomenout si na něco, co mě zajímalo, když jsem vyrůstala. Jak létají letadla? Jaké byly Spojené státy? Jak fungovaly drobné hudební přehrávače, které měly vyšší kasty? A pak se mi rozsvítilo.
"Co je to Halloween?" vybafla jsem na něj.
"Halloween?" Očividně o něm nikdy neslyšel. Ani mě to nepřekvapovalo. Sama jsem to slovo viděla jen jednou ve staré dějepisné knize svých rodičů. Kniha byla zčásti potrhaná tak, že byla téměř nečitelná. Některé listy v ní chyběly nebo byly poničené. Vždycky mě ale fascinovala zmínka o svátku, o kterém jsme v naší době nic nevěděli.

8 Komentáře

  1. O této knižní edici, jsem nikdy neslyšel ani jsem jí nečetl. :)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: V tom je to krásné, že každého zaujme něco jiného, já se taky chodím na jiné stránky inspirovat tím, co kdo čte. A moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
  3. Hmmm, knížky zní zajímavě, možná si je někdy i přečtu . Já ujíždím na Vampýrské akademii D

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: To je pěkné. :) V tom máš, Lucko, naprostou pravdu. :) :)

    OdpovědětVymazat
  5. Celkem mě překvapilo, že to má jenom 280str. Tyjo, to bych možná mohla i přečíst Četla jsem si od tebe recenzi i na Selekci a toto je také povedená recenze :)

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Jo, je to celkem krátké a čtivé. Moc děkuju.

    OdpovědětVymazat
  7. Já si to číst nebudu (recenzi), protože už jsem rozhodnutá si koupit Selekci a pak budu postupovat dál. Tak se chci nechat překvapit

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: To chápu, aspoň budeš správně překvapená.

    OdpovědětVymazat