Zdravím, zlatíčka.

Jak jsem slíbila, uklízím na blogu. A tento úklid zahrnuje dodělání restů. A co bych to byla za studenta, kdybych se nepustila do těch školních. Kdysi jsem začala psát Deník vysokoškoláka, ale nebyla jsem schopná ho dokončit. Vždycky jsem si říkala, že na to mám spoustu času, že to ještě počká a dopíšu článek později. Pak jsem blog opustila a vrátila jsem se sem už jako Bc., který pokračuje se studiem na jiné škole. A tak si říkám, že než začnu přidávat informace o České zemědělské univerzitě, kam jsem nastoupila na navazující magisterské, chtělo by to objasnit ještě zbytek informací o Vysoké škole polytechnické, kterou jsem navštěvovala v bakalářském studiu.

study, school, and exam imageschool, study, and desk image
study, funny, and quotes image

Obecně bych mohla říct, že další semestr mi přinesl klid. Ve druhém jsem dala všechny předměty, vstupovala jsem s pěkným rozvrhem, věděla jsem do čeho jdu a táhla jsem si s sebou jen nepovedený management a matematiku z prvního semestru.

Věděla jsem už, co bych podcenit neměla. Začala jsem víc spolupracovat s podpůrnými weby jako je například primát a podle toho jsem volila spoustu vyučujících. Tušila jsem, odkud mám shánět materiály a na které se radši vybodnout, prostě už na začátku semestru jsem se cítila sebevědomě a tušila jsem, že to nejhorší už mám za sebou. Pro třetí semestr byly předměty tedy následující:
Anglický jazyk 1
Aplikovaná statistika
Cestovní ruch 1
Finanční účetnictví pro cestovní ruch
Geografie cestovního ruchu 1
Management cestovních kanceláří a agentur
Španělský jazyk 2

+ Matematika 1 pro CR a Management

Jestli někdo z Vás četl předchozí semestry, tak budete vědět, že jsem vyzkoušela dvě různé učitelky na angličtinu a ani z jedné jsem nebyla odvařená. To stejné jsem udělala i ve třetím semestru. Zase jsem ji změnila. Jo, jasně, jasně, dělat se to nemá, ale já prostě chtěla zjistit, jestli někdo na téhle škole, která se prezentuje výukou Cestovního ruchu, pro který jsou jazyky základní, skutečně umí učit jazyk. A víte co? Angličtinu tu očividně umí všichni, ale učit ji neumí nikdo.

Když bych měla předměty vzít podle obtížnosti, tak by seznam byl následující:

Aplikovaná statistika
Matematika 1 pro CR
Geografie cestovního ruchu 1 a Cestovní ruch 1
Management cestovních kanceláří a agentur
Finanční účetnictví pro cestovní ruch
Anglický jazyk 1, Španělský jazyk 2, Management


Některé předměty jsem zařadila do stejně těžké skupiny, protože jejich náročnost skutečně nebyla vysoká. Angličtina byla spíše formou naučení se slovíček k testu, což mi problém nikdy nedělalo, na španělštinu stačilo pročíst testy z minulých let, protože je učitelka neměnila a hodiny vlastně nebyly povinné, management jsem si zopakovala z vlastní blbosti a lenosti a navíc už jsem měla hotovou seminární práci, kterou mi uznali.

A ačkoli se mi ve třetím semestru celkem dařilo, nebyla bych to já, kdybych si netáhla nějakou komplikaci. A tak jsem si pro velký úspěch musela vzít do dalšího semestru Aplikovanou statistiku. Předmět, který nám byl naprosto k ničemu. V hodinách jsme jako roboti mačkali to, co učitel řekl, ale nevysvětlil proč a potom se divil, že půlka ročníku statistiku musí opakovat. Co vám budu povídat, byla jsem naštvaná, protože chytit jiného učitele, tak bych to dala s větší pravděpodobností.

Ale na druhou stranu co, já nikdy nemohla mít nic jednoduše. A vzhledem k tomu, že jsem dala všechny předměty, které jsem si táhla z minulého roku, byla jsem na konci třetího semestru spokojená a připravená poprat se se vším, co může přijít dál.

Uff, dalo to docela práci. Navíc po takové době lovím v paměti všechny věci, co se jak událo, co se mi nepovedlo a co se povedlo, protože do starého školního systému už nemám přístup. Nečekala jsem, že člověk tak rychle začne zapomínat, ale asi je to tak normální. Co Vaše zkušenosti s VŠ, tvořením rozvrhu a obtížností semestrů? Těším se na jakoukoli reakci.

Vaše Lucka

8 Komentáře

  1. Tak to je smutné, když na Cestovním ruchu nejsou v dobré kvalitě jazyky, to je takový základ, i z pohledu lajka jako jsem já. Já sice nic s jazyky nestuduju, ale tento semestr jsem měla volitelnou angličtinu s příjemnou rodilou mluvčí a dalo mi to víc než poslední 2 roky na gymplu

    OdpovědětVymazat
  2. Obdivuji to, že si během vejšky najdeš čas na blog Já letos maturuji a už tak se stíhám sotva vyspat

    OdpovědětVymazat
  3. Cudzie jazyky by mali byť podľa mna základom dnes už naozaj každej vysokej školy a je jedno čo tam človek študuje - o to viac keď je to niečo ako cestovný ruch. O perdmete štatistiky som už čo to počula a preto som si napríklad do brna na MUNI nepodala prihlášku na financie, ale na financie a právo (kedže mi niekto povedal že tam sa tomu pekne krásne vyhnem).

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: To mi povídej, doufala jsem, že tam to bude přeci jen na nějaké úrovni, nicméně opak je pravdou.

    OdpovědětVymazat
  5. Zrovna dneska jsem se učila na nejtěžší předmět, který je na mém oboru - syntax. Mám už první část za sebou. Tahle druhá je zakončena zkouškou, ale člověk se musí prokousat přes tři zápočty a jeden samostatný výstup... Už se vidím, jak to dám. Já teda jsem na bakalářském studiu, ale pokračovat asi nebudu.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Jo, tyhle průběžné testy k zápočtu jsou hrozné! Ale zase na druhou stranu je to i k něčemu dobré, člověk se to potom nakonec nemusí učit všechno najednou...

    OdpovědětVymazat
  7. Brrr.. Jak já jsem ráda, že už to mám za sebou teď se sice taky pořád učím, ale v rámci své práce a profese, takže jen to co opravdu potřebuju znát a žádné zbytečné předměty kolem :)

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: To je lepší, když je to jen to opravdu potřebné. Tak hodně štěstí v práci.

    OdpovědětVymazat