Zdravím, zlatíčka.

Už je to delší doba, co jsem přidala typ na nějaký film... Většinou nepřidávám hlavně z důvodu, že se dívám na starší filmy, které všichni prostě znají. Ale dneska jsem se dívala na film Cyberbully/Kyberšikana. Popravdě musím říct, že ačkoli je to starší film, nikdy jsem na něj nenarazila a i teď jsem si ho stáhla víceméně kvůli hlavní hrdince, kterou znám ještě ze svých dětských let, kdy jsem sledovala seriál Hannah Montana. Je to silný příběh, který stojí za to vidět, protože je to skutečné. Věci, které jsou ve filmu ukázané, se dějí denně po celém světě a čím víc, o nich budeme vědět, tím lépe pro nás.

sad, cyberbully, and no image

Název filmu: Cyberbully
Žánr: Drama
Rok vydání: 2011
Délka filmu: 87 minut
Režie: Charles Binamé
Hrají: Emily Osment, Kay Panabaker, Meaghan Rath, Jade Hassouné, Robert Naylor, Kelly Rowan...

Obsah:
Když sedmnáctiletá Taylor dostane od matky k narozeninám vlastní počítač, je štěstím bez sebe a s vidinou svobody a nezávislosti se učí proplouvat vodami internetu. Záhy ovšem zjišťuje, že internet s webovými stránkami a online lidmi umí být stejně zákeřný jako moře plné žraloků. Netrvá dlouho a Taylor se musí potýkat s prvním projevy šikany. A to ještě netuší, že věci zdaleka nedošly do extrému.

Film je součástí kampaně "Rally to Delete Digital Drama", jejímž cílem je odstranit šikanu jak na internetu, tak v reálném životě. 5. července 2011 ji ve spolupráci s časopisem Seventeen Magazine odstartovala americká televize ABC Family.

Hodnocení:
Na ČSFD má film hodnocení 66 %, což je poměrně slušné číslo. Já osobně tenhle film hodnotím vážně dobře, dostal mě, ačkoli jsem nikdy tímhle způsobem šikanovaná nebyla. Člověk si asi říká, že jemu by se to nemohlo stát, že by se zachoval jinak, neřešil věci tímhle způsobem, smazal si profil a podobně, ale jen těžko můžeme posoudit, co bychom v dané situaci opravdu udělali. Já jsem si přesně tohle při sledování říkala... A to je vlastně dobře, myslím, že podle toho poznám i dobrý film, protože mi dá prostor pro úvahy, co by a kdyby. Věřím, že je to film, který může spoustě šikanovaným i pomoci, už snad jen tím, že budou vědět, že v tom nejsou sami... A že svěřit se je důležité, mnohdy i životně.

Viděl někdo z vás tenhle film? Jak na vás působil? Popřípadě jaký máte názor na kyberšikanu, která je v dnešním online světě běžnou součástí... Těším se na názory.

Vaše Lucka

8 Komentáře

  1. O tomhle filmu čtu už asi potřetí a ještě pořád jsem se nedokopala k tomu si ho pustit. A všichni sledovali Hannah Montana, jenom já ne, co je se mnou sakra špatně

    OdpovědětVymazat
  2. Nic mi to neříká, ale podle popisu to zní zajímavě. Možná si ho stáhnu a kouknu na to. Díky za typ

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle film mi doporučovala už kdysi kamarádka a pak jsem měla možnost ho zhlédnout. Je to vážně parádní film! Brečela jsem u něj dost:)

    OdpovědětVymazat
  4. O tomhle filmu jsem tuším ještě neslyšela, ale myslím, že už jsem z něj viděla na We Heart It s Emily nějaké gify. Každopádně mě to hodně zaujalo. A podívám se na to. Určitě. Už jenom to, že to souvisí s šikanou, a že tam hraje Emily Osment, kterou jsem měla jako malá fakt ráda, mě k tomu nutí. Děkuji za tip, skvělá recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na ten film se musím podívat. Koukala jsem na stejnojmený film s Maise Williams a moc se mi líbil, tak bych měla zkouknout i tento. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tenhle film jsem neviděla. každopádně na ten film se hodlám určitě podívat. Zajímá mě a vypadá to celkem dobře, když to tak čtu. Muheh, tak koukám, že další film mám na seznamu. Na to se prostě kouknu!

    OdpovědětVymazat
  7. kdysi už jsem o něm někde četla a docela mě zaujal, hlavně kvůli emily tak snad si na něj najdu ča s

    OdpovědětVymazat
  8. Film jsem neviděla, ale vypadá slušně, zaujalo mě, že, tam hraje Emily Osment - nejsem její fanynka, ale rozhodně pro ti ní nic nemám. Zajímalo by mě, jak se zhostila úkolu, hrát v dramatu - Hannah Montana drama totiž rozhodně není .

    OdpovědětVymazat