Zastávám názor, že naši osobnost tvoří události, které jsme prožili a situace, se kterými jsme se museli vypořádat. Že každá těžká situace v našich životech na nás zanechá svou stopu a pozmění z části náš život či naše nahlížení na něj. Původně jsem chtěla psát o něčem veselém a pozitivním, chtěla jsem vymyslet článek, který by tomuhle tématu seděl, ale ne vše v našich životech je veselé a snadno předvídatelné, proto pojmu tohle téma týdne tímhle způsobem, který je sice smutnější, ale na druhou stranu jde to od srdce.

text, quote, and can imagepossible imagewater, sad, and art image

Náš život mohou změnit události či lidé, já jsem si vždycky myslela, že jsem taková, jaká jsem napořád, ale v poslední době se ve mně něco zlomilo a vím, že je to důsledkem nešťastných událostí posledních měsíců. Člověk vídá denně neštěstí v životech lidí, čteme o nich v časopisech, na internetu, slyšíme o nich v rádiu a ve zprávách, někdy si říkám, že svět nemluví o ničem jiném než o neštěstí, ale když se potom něco takového stane nám, stejně nás to převálcuje. Vždycky jsem svým způsobem byla hodná holka, dobře jsem se učila, nedělala jsem problémy a neodmlouvala jsem, byla jsem taková ta princeznička, kterou mají rády sousedky v ulici... Teď mi to přijde směšné, protože jsem vždy obdivovala svoje průbojnější kamarádky, jsem prostě takový introvert, co radši mávne rukou, než aby začal něco řešit.

O Vánocích mi zemřel děda, a ačkoli vzhledem k jeho nemoci tahle varianta visela ve vzduchu už pěkně dlouho, stejně mě to zaskočilo nepřipravenou, neobrněnou a zasáhlo to hluboko. Když se smrt dostane do vaší blízkosti až na dotek, přehodnotíte spoustu svých životních rozhodnutí a zamyslíte se nad tím, jestli - kdybyste teď umřeli - byste si mohli říct, že jste život prožili naplno. Já jsem došla k názoru, že ne. I tohle přehodnocení byl jeden z důvodů, proč jsem se rozešla se svým přítelem po čtyřech a půl roce, nikam to nevedlo a já si jednou nechci říct, že jsem s někým zůstávala jen proto, že jsem neměla odvahu být sama.

flowers, skull, and pink imagegirl, black and white, and free imagequote, flowers, and die image

A tak jsem si myslela, že tragédie mám na nějakou dobu vybrané, ale to se u nás rakovina objevila znova, babička musela hned na operaci a teď se uvidí... A po smrti jednoho příbuzného na rakovinu vás tahle zpráva zasáhne opět hodně hluboko. A když jsem si opět myslela, že už nic horšího se stát nemůže, tak dostala druhá babička infarkt. Takové probuzení opravdu stojí za to, i teď se mi tlačí slzy do očí, když si představím, že bych měla ztratit tolik blízkých, na jednoho je to za čtyři měsíce zkrátka hodně.

A tak jsem se rozhodla vlivem toho všeho, že už nebudu ta hodná holka. Nechci být mrcha, taková změna by nikomu neprospěla, ale končím s tím, abych se chovala a vypadala tak, jak si ostatní přejí. Svoje dlouhé vlasy jsem ostříhala do kratší podkovy, hnědou barvu jsem přebarvila na zrz, a přestože to spousta lidí v mém okolí nemůže přenést, já jsem po téhle změně už dlouho toužila, ale měla jsem strach. Strach z toho, jak to dopadne, strach z toho, jak to všechno mé okolí přijme...

Už se nebojím, protože kdybych se do konce života podobných věcí měla bát, zemřela bych jednoho dne, aniž bych cokoli prožila a zkusila. Teď si vymýšlím nenápadné tetování na zápěstí, mám hrůzu z jehel, ale chci ho už dlouho... Je potřeba překonávat svůj strach, svoje obavy a překonávat sama sebe. Možná je to jen obranný mechanismus na vše, co se mi teď stalo a možná je to projevení mého skutečného já, které až příliš dlouho spalo pod nánosem cizích představ.

Vaše Lucka

23 Komentáře

  1. No jasnačka. Žít se musí podl sebe a ne podle toho, co ti diktuje okolí. Já osobně si o sobě myslím, že jsem průbojná hodně, ale zároveň jsem i tak "hodná holčička", jak říkáš. Páč jsem průbojná "dobrým směrem" a na tom přece není nic špatného!

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, právě ty události, nejen ty šťastné, ale hlavně ty smutné nás naučí, jak vést svůj život, přestat se bát... upřímně, já obdivuji všechny, kdo dokáží udělat nějaké radikální změny, k tomu já se neodhodlám, protože mám jednoduše strach. Vždycky na všem najdu nějaké ale, nějaký důvod, proč ne. Ale na druhou stranu, proč to odmítat, když přece žijeme jen jednou...

    OdpovědětVymazat
  3. V tom s tebou naprosto souhlasím, strach přejde jen když ho sami chceme překonat :)

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Právě, taky to vidím tak, že vlasy vždy dorostou, navíc mi rostou fakt rychle... A je to hrozná úleva, mám husté vlasy, takže tím sestřihem se mi hrozně odlehčilo, je to příjemná změna, ať si každý říká, co uzná za vhodné. Moc děkuju!

    OdpovědětVymazat
  5. To je skvěle napsané. Potom, co nás něco zasáhne, potom co si sáhneme na dno, už nikdy nebudeme stejní, jako dřív. Mně taktéž vždycky hodně záleželo na tom, co si o mně myslí ostatní. Když na sobě udělám nějakou viditelnou změnu, bála jsem se jejich reakce. Když si vezmu na sebe něco výraznějšího, bála jsem se, jak budou reagovat. Ale potom v mém životě přišlo něco, co všechno tohle změnilo. Už se nebojím.

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: To jsem moc ráda, že ses taky přestala bát. I když ty změny mnohdy způsobí něco, co není veselé, jsou to změny, kterých jsme se báli a mnohdy ani nebylo čeho se bát.

    OdpovědětVymazat
  7. Za nějakou chvíli budeš šťastná, že se takové události přihodily. Něco v tobě zanechaly a od toho se bude odvíjet tvoje chování v budoucnosti. Stalo se mi něco podobného a právě díky tomu jsem taková, jaká jsem. A pochopí to pouze lidé, kteří to zažili.

    OdpovědětVymazat
  8. tyjo, měla si docela krušnou poslední dobu o.O hlavně s těma příbuznýma, ale držím babičce palce :)

    OdpovědětVymazat
  9. Oba mojí prarodiče měli rakovinu, dědeček už na ni zemřel v listopadu a babička už se neléčí, jen bere léky na tlumení bolesti, takže vím jak se cítíš a jaké to je. Kupodivu i já po smrti dědy jsem si ostříhala vlasy, okolí se přes to nepřeneslo.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Asi je to pravda, člověk by měl umět nejen radostné, ale i smutné životní události. Jsem ráda, že mi rozumíš, když sis sama něčím podobným prošla. Moc děkuju.

    OdpovědětVymazat
  11. Tvůj pohled na věc se mi libi! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Strach je zabiják všeho v našem životě !!!

    OdpovědětVymazat
  13. Snad budou obě babičky v pořádku. :) S tou změnou to máme stejné, vždy jsem byla ta pro své okolí "hodná, milá, dobře učící, bezproblémová, tichá holka", která se bála riskovat a jít si za svým. Ale pak se stalo něco, nevím co a rázem se to jako mávnutím proutku změnilo... nemohla bych žít celý život ve strachu z toho, jak moje okolí přijme, když něco udělám. :/

    OdpovědětVymazat
  14. O život můžeme přijít různě. Smrt je pak jen jednou z možností.

    OdpovědětVymazat
  15. Opravdu pěkně napsaný článek.

    OdpovědětVymazat
  16. Ačkoli by asi kdekdo tento článek řadil do těch depresivnějších, já si myslím, že je to tvůj nejlepší článek vůbec. Jak jsi mi sama tolikrát psala pod mé vlastní články, v tomhle článku se odrazil kus tebe a nechal nás nahlédnout do tvého nitra. Vůbec poprvé za celou dobu mám pocit, že jsem měla možnost tě skutečně poznat a že tě jakýmsi způsobem i znám :).

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Život si s námi zkrátka tak trochu hraje a někdy zkouší, co všechno jsme ochotní překousnout... To s kamarádem mě mrzí, ani taková ztráta určitě nebyla jednoduchá.

    OdpovědětVymazat
  18. Je mi moc líto, co se teď děje u tebe v rodině. Snad se všechno zlepší. :)

    OdpovědětVymazat
  19. Strach je třeba překonat, tedy pokud to není třeba strach..., ze smrti.

    OdpovědětVymazat