Krásný den, zlatíčka. :-)

Musím se vám pochlubit, že jsem dopsala svou bakalářku. Příští týden jdu na konzultaci, tak doufám, že mi moje vedoucí řekne, že to takhle může být a že mám hotovo. Mám z toho dobrý pocit, v tuhle chvíli jsem ji ještě rozposlala kamarádkám, aby mi ji prošly a řekly, zda tam nemám nesmysly, překlepy nebo chyby, protože to určitě samy znáte, že když si nějakou svou práci po sobě čtete, mnohdy už úplně nečtete, ale spíš si pamatujete, co jste napsaly, tak přehlížíme spoustu chyb... Nicméně aby to nebylo jen o mojí bakalářské práci, při té úlevě jsem si vzpomněla na rozepsaný článek, co mi tu už pěkně dlouho leží v archivu, takže hurá do toho, představím vám svůj druhý semestr na VŠ.

school, study, and pen imagemotivation, school, and study imageclass, notes, and school image

První semestr představoval pouť do neznáma, o tom žádná, za to druhý semestr už byl o něčem trochu jiném. :) Pravdou zůstává, že jsem se musela rozloučit se dvěma kamarádkami, co se mnou po střední na tuhle školu šly, ale tak to zkrátka chodí a každému studium na první pokus nesedne. Nicméně já jsem se druhý semestr cítila o dost líp, byla jsem mazák. Lidi na chodbě už mi nepřišli úplně cizí, věděla jsem, jak si sestavit rozvrh, aby mi předměty seděly s odjezdy vlaků, a přitom jsem měla ještě hodinku volna na jídlo a sezení u počítače a vůbec to tak nějak bylo všechno pohodovější.

Člověk si zpočátku při vstupu do neznáma dělá mnohdy i zbytečné starosti, ty moje druhým semestrem odpadly, protože po zjištění, jak to na škole chodí, jsem si byla celkem jistá, že jsem schopná tuhle školu dokončit. Zní to sebevědomě a věřte mi, že teď před státnicemi se tak jistě v kramflecích necítím, ale zjištění, že VŠPJ nepatří mezi školy, na kterých se musíte drtit z hodiny na hodinu, mi vážně udělalo radost.

Dokonce už jsem se ani tak nenervovala, když se při tvorbě rozvrhu opět objevila bílá obrazovka s nápisem Bad Gateway, ale bylo mi jasné, že to není chyba mého počítače a notebooku, na nichž jsem se pokoušela rozvrh co nejdřív sestavit, ale že prostě a jednoduše nestíhá síť, na kterou se valí přes pět stovek studentů, a to pouze z jednoho oboru.

friends, test, and school imagewikipedia, thanks, and school imagequote, kanye west, and pretty image

Nakonec se ale vždy podaří zaregistrovat všechny předměty a já můžu říct, že jsem dosud měla vždy štěstí a hodiny mi hezky vycházely i třeba na tři dny v týdnu, což je pecka. Pro druhý a zároveň letní semestr byly mé předměty následující:
Anglický jazyk 1 pro 2. semestr
Makroekonomie
Marketing cestovního ruchu
Metodika průvodcovské činnosti
Podniková ekonomika
Právo
Španělský jazyk 2
Úvod do ICT

První semestr jsem si říkala, že předměty mi jsou cizí, teď jsem byla o dost spokojenější, protože po střední škole ekonomického zaměření jsem měla pro spoustu předmětů základ, díky bohu za to, jinak bych podnikovku asi nedala podle výkladu té šílené učitelky. :-D Po katastrofě s angličtinou, která víc nebyla, než že by byla, jsem se rozhodla změnit učitelku a ukázalo se to jako dobrá volba, protože ačkoli výslovnost stále nic moc, na hodinách se opravdu něco dělalo, navíc si mě učitelka pro mou znalost angličtiny celkem oblíbila, takže paráda.

Když bych měla předměty vzít podle obtížnosti, tak by seznam byl následující:
Makroekonomie
Právo
Marketing cestovního ruchu
Podniková ekonomika
Metodika průvodcovské činnosti
Anglický jazyk 1 pro 2. semestr, Španělský jazyk 2 a Úvod do ICT

Na poslední místo jsem dala tyhle tři předměty, protože jejich obtížnost pro mě byla ve stejné rovině, hlavně to byla vážně hračka. K počítačům mám vztah od dětství a dělat prezentace a podobné věci mi nedělá problém, španělština byla spíš jen takové oťukávání a test zvládl každý a angličtina je moje srdeční záležitost. Opět berte tenhle seznam spíš orientačně, je to subjektivní záležitost. Metodika průvodcovské činnosti by se určitě spoustě lidem líbila, byla to taková oddechová záležitost, která se odehrávala především na počítači... Za to makro mě nebavilo ani náhodou, moc počítání, v čemž mi to připomínalo matematiku, ale vida, nakonec jsem to zvládla a vcelku s rezervou. :-)

book, room, and bedroom imageSunday, friday, and saturday imagefriday, quote, and funny image

V prvním semestru jsem si byla vcelku jistá, že tuhle školu nedostuduji a že se přihlásím někam jinam při nejbližší příležitosti, ve druhém semestru mi to přišlo najednou zbytečné. Vcelku jsem se nejvíc děsila toho, že bych zbytečně ztratila rok, který by mi v budoucnu mohl chybět... Vzhledem k tomu, že mi začalo být jasné, že chci v budoucnu cestovat, bylo mi líto jen tak vyhodit rok, který bych později mohla třeba procestovat. A tak jsem se rozhodla zůstat, zatím toho nelituju, uvidíme u státnic, které mě za dva měsíce čekají. :)

Po letním semestru mě také čekala praxe, protože na VŠPJ si musíte splnit praxe, dvě třítýdenní, které se plní o prázdninách a dvě terénní, které představují týdenní poznávací zájezdy buď po ČR, nebo do ciziny. A já jsem si s kamarádkou vybrala Paříž, článek o tom, jak jsem Paříž poznala, si můžete přečíst zde. Tak doufám, že druhý semestr mýma očima vás navnadil a pokusím se s dalším přijít dřív než opět po měsíci.

Vaše Lucka

11 Komentáře

  1. Zatím jsem pouze na střední, ale jsem na sebe zvědavá, jak se budu orientovat na vysoký a všechno zvládat Každopádně ti v dalších semestru přeji hodně štěstí :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je skvělý článek :) Souhlasím s tím, že člověk si mnohdy dělá zbytečné starosti když potom zjistí, jak to na té škole ve skutečnosti chodí :) Jsi šikovná, že už to takhle zvládáš. Věřím, že to určitě nebylo nic jednoduchého. Mě teď čeká (doufejme, že ty přijímačky udělám, haha ) nástup na střední, kam pravděpodobně půjdu sama a nikoho tam nebudu znát, tak jsem na sebe docela zvědavá. Držím ti palce. :)

    OdpovědětVymazat
  3. hezký článek :) mě vejška teprve čeká, ale nedřív maturita každopádně doufám, že tam taky budu mít nějakou kamarádku ze střední... jedna se hlásí na stejnou školu, tak uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hodně štěstí! Jsi božíí!

    OdpovědětVymazat
  5. paráda, gratuluji k dopsání bakalářky doufám, že to bude v pořádku a nebudeš muset nic měnit

    OdpovědětVymazat
  6. Omlouvám se, že jsem tu dlouho nebyla :). Každopádně, moc velká gratulace, doufám, že jsi ji zvládla na jedničku :)!

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Moc děkuju, na střední bych se hned vrátila, bylo to tam fajn.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc ti gratuluji, také jsem měla radost když jsem se dostala dál :))

    OdpovědětVymazat