Opět jsem tu s dalším písmenkem do Abecedy, původně jsem chtěla W přeskočit, protože moc českých slov na něj opravdu nezačíná, ale pak mě zázračně napadl můj velmi dobrý přítel z dětství - walkman. Už si nepamatuju, kdy jsem svůj první dostala, ale bylo to určitě ještě na prvním stupni základky a byla to pecka. Občas vídám tyhle retro věcičky na facebooku a vždycky se musím pousmát a zavzpomínat na to, jaká super věcička to byla.

music, vintage, and heart imagemusic, 90's, and true imagemusic and cassette image

V dnešní době se to už asi tak nebere, svět je plný chytrých telefonů, ke kterým stačí připojit si mini sluchátka, co nosíte běžně v kapse a najednou máte svůj malý svět plný hudby, takže se můžete izolovat od ostatních - což mi mimochodem připomíná prostřední obrázek nad textem, je naprosto přesný. Někdy je to až směšné, když vidím ty megasluchátka, co se dneska nosí na uších, aby tak všichni demonstrovali, že opravdu nechtějí být rušeni. :-D

Když jsem byla malá, nebylo tohle samozřejmostí. Jsem dítě narozené v devadesátých letech, což není tak vzdálené časově, ale technologií je to někde úplně jinde. Když jsem tehdy dostala walkman, byla jsem nadšená, protože po připojení baterií jsem si mohla užívat relativně nerušený poslech muziky, aniž bych tím otravovala své okolí. Navíc to byl dost skok od velkých rádií či deskových přehrávačů, které jsme měli doma...

Je zajímavé, jak se koloběh toho, co je zrovna in, posouvá. V době mého prvního walkmana nebyly ještě malé sluchátka do uší, byly to klasické propojené sluchátka chabé konstrukce, ale hrály, což bylo důležité. Když jsem dostala později diskmena a posunula jsem se tak od přetáčení kazet tužkou k CD, i sluchátka se trošku zmenšila a přiblížila dnešní peckové klasice. U mp3 a mp4 už jsem měla jen pecky do uší a byla to bomba. Dneska se vracíme k původním mega sluchadlům, a to nemluvím o retro sluchátku - k tomuhle mě napadá snad jen to, ať žije handsfree! :-D

Ale to už se víc věnuju sluchátkům samotným než walkmanovi. Zajímá mě, kolik z vás podobnou hračku doma mělo. A měli jste ho rádi? Já myslím, že když bych prohrabalala šuplíky, tak bych tu diskmana nebo walkmana možná ještě někde našla, jsem děsnej pamětník. :-D A vsadím se, že by to ještě fungovalo, zatímco můj super moderní mobil, co jsem dostala vloni k vánocům, skončil letos o vánocích v opravě, kde zhodnotili, že opravit nejde. Takhle se to dneska dělá. ;-)

Tak pište, budu se těšit na vaše vzpomínky z dětských let a dob, kdy walkman byl hit...

Vaše Lucka

4 Komentáře

  1. Já ho ještě tak tak stihla. Rok nebo dva po pořízení už se definitivně nevyráběl. Tenhle seriál je dost povedený :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo to je vzpomínek na dětství... Kde jsou ty časy :) Hlavně kazety, snad každý dítě v tý době se muselo natáčet na kazety (aspoň doufám, že nejsem jediná taková divně praštěná) Hlavně ten skvělej zpěv

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jo taky jsme walkmana doma měli a jak jsme se o něj se ségrou praly, kdo ho bude ten den poslouchat!

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Díky, už se s abecedou patlám dost dlouho, ale tyhle vzpomínkové články mám ráda.

    OdpovědětVymazat