Název: Mlčeti zlato
Autor: Paul Johnston
Žánr: Literatura světová - thrillery, detektivky a horory
Rok vydání: 2007
Počet stran: 312
Nakladatelství: Mladá fronta


Anotace:
Když se v dalším z příběhů soukromý detektiv Alex Mavros rozhodne převzít pátrání po pohřešované mladé dívce, imigrantce z bývalého Sovětského svazu, netuší, že by právě tento případ mohl mít něco společného s nájemnými vraždami, jejichž počet v Aténách náhle povážlivě narostl. Brzy zjišťuje, že vlna násilí má své kořeny už v dobách plukovnické diktatury, a aniž by si to uvědomoval, vystaví sebe i ženu, kterou miluje, smrtelnému nebezpečí.

Recenze:
Už dlouhou dobu jsem nepřidala žádnou recenzi na knihu a myslím si, že je čas to napravit. Tuto knihu jsem vybrala, ačkoli jsem ji četla už před delší dobou, nicméně je to titul, který mě zaujal. Není to tak známá knížka, ale pokud si ji pořídíte, určitě toho nebudete litovat. Obvykle vyhledávám spíše romantické tituly, proto je pro mě tahle knížka nezvyklá, ale byla jsem jí po přečtení unesená.

Příběh se odehrává v Řecku, které můžete poznat z trochu jiné stránky, než jak jej známe z katalogů cestovních kanceláří. Hlavním hrdinou je soukromý detektiv, který bude mít za úkol najít pohřešovanou mladou dívku, kdy se při tomto hledání ocitne v centru mafii, která ovládá město. Kniha není psaná pouze z jednoho pohledu, ale je jich několik a vy teprve při pročítání knihy zjistíte, jak moc jsou si ty původně rozdílné postavy nakonec blízké.

Na příběhu se mi nejvíc líbilo, že jsem ho nedokázala předvídat, jak mám ve zvyku. Vlastně jsem vůbec nevěděla, co se bude dít, koho kde naleznou, kdo se nakonec ocitne na straně dobra, ačkoli na to zpočátku nevypadá. Pokud máte detektivní příběhy jen trošku rádi, pak je tahle kniha rozhodně pro vás správnou volbou.

U hodnocení jsem jednoznačně mírná, protože nemám srovnání, jak jsem již psala, tohle není zrovna můj žánr, ale přesto se mi kniha líbila, snadno se četla a napínavý příběh mě vtáhl do děje už po pár řádcích. Hlavně je to ten druh knihy, u které prostě nemůžete odložit čtení na později.

Hodnocení:

7 Komentáře

  1. No paráda, kniha vypadá skvěle, hlavně protože to je Literatura světová - thrillery, detektivky a horory. Takové žánry mám ráda, tedy až na horory, ty moc nemusím Doufám, že si na tu knihu udělám čas, protože vypadá velice zajimavě!

    OdpovědětVymazat
  2. Slyším o téhle knížce poprvé, ale možná si ji taky někdy přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nikdy jsem ji nečetla, ale musím říct, že mě docela zaujala už tím přebalem :)

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Stojí za přečtení. To jsem ráda, že ses tu zase objevila, já u tebe pořád vyhlížím nějaké novinky.

    OdpovědětVymazat
  5. tak to vypadá hodně slibně.. :)

    OdpovědětVymazat
  6. knížku teda neznám, ale musím pochválit vzhled stránky, je moc originální!! :)

    OdpovědětVymazat