Tak vás tu opět vítám!

Jak už jste asi pochopili z názvu, v tomto článku se budu zabývat svým prvním semestrem na vysoké škole, který mi přinesl řadu zajímavých poznatků. Jedním z nich je například to, že studium na vysoké škole tak, jak ho známe z amerických filmů, se v naší republice opravdu moc nevyskytuje, alespoň ne na škole, kterou studuji já.

Před téměř třemi lety jsem začala studovat na Vysoké škole polytechnické v Jihlavě, kde jsem nastoupila jako studentka oboru Cestovní ruch. Na tuhle školu jsem se původně nehlásila, ale protože mě nevzali na mou vytouženou žurnalistiku, musela jsem si podat přihlášku do druhého kola právě sem. A jak jsem na tuhle školu přišla? Jednoduše, čtyři mé spolužačky a kamarádky v jednom sem měly namířeno také, takže jsem si říkala, že přežít tu ten rok, než se znovu pokusím o přijetí na žurnalistiku, nemusí být tak zlé.

study, funny, and phone image

Začátek mé pouti do Jihlavy byl nejspíš u přijímacích zkoušek, pokud se to tak dá nazvat. Zažila jsem si přijímačky v Hradci a v Praze, ale s Jihlavou se to opravdu nedalo srovnat. Na přijetí Vám stačilo asi 8 bodů snad ze sta, ne li méně, takže si asi dovedete představit, že každý člověk, který je průměrné inteligence a zvládl maturitní zkoušku, to musí dát. Přijímačky se dělily na angličtinu a obecný přehled, ale obojí to bylo - podle mého názoru - hrozně primitivní, až jsem se sama divila, jestli to myslí vážně.

No, zdálo se, že ano, tudíž mě ani nijak nepřekvapilo, když mi přišel dopis o přijetí. Abyste mě lépe pochopili, hledala jsem školu bez matematiky, protože pro přírodní vědy opravdu nemám buňky, ale co se nestalo? Ještě při přijímačkách na stránkách bylo, že zde matematika není, ale bum, týden před tvorbou rozvrhu byla matematika zařazená do rozvrhu, to potěší, že?

Co se dalo dělat, nakonec jsem se i s tímhle faktem smířila. Tvorba rozvrhu jako takového pro mě byla zpočátku docela záhada, nehledě na to, že jakmile se ve stanovený čas spustila, automaticky došlo k přetížení a nám všem studentům tak nezbylo nic jiného, než sedět u počítače a do nekonečna mačkat F5, aby se nám obnovila stránka, vidět nápis Bad Gateway na bílé obrazovce jsem si za ty roky už tak nějak zvykla, ale tehdy mě to dost zaskočilo. :-D

done, to do, and black and white image

Ale po asi půl hodině urputného klikání a obnovování stránky, se mi nakonec podařilo vytvořit si rozvrh, který mi vyšel na čtyři dny. Protože jsem se rozhodla studovat klasicky podle doporučeného studijního plánu, byly mé předměty následující:
Anglický jazyk 1
Evropská ekonomická integrace
Kulturní dědictví a cestovní ruch A
Management
Marketing A
Matematika 1 pro CR
Mikroekonomie

Popravdě řečeno, většina z těch předmětů mi nebyla zrovna blízká. Těšila jsem se jen na angličtinu, která se nakonec ukázala jako katastrofa, protože zdejší učitelé jazyků jsou na opravdu špatné úrovni a já můžu říct, že místo toho, abych se v jazyku zlepšila, spíš jsem se zhoršila, protože jsme přestali mluvit, navíc moje učitelka byla skoro celý semestr permanentně nemocná - což prý dělá vždy. Víte, o čem je na téhle škole angličtina? Je to o slovíčkách, učitelům jde prakticky jen o slovíčka, což mi přijde jako docela škoda...

Když bych měla předměty vzít podle obtížnosti, tak by seznam byl následující:
Matematika 1 pro CR
Mikroekonomie
Evropská ekonomická integrace
Management a Marketing A
Anglický jazyk 1
Kulturní dědictví a cestovní ruch A

Berte to s rezervou, protože tenhle seznam je podle mého cítění, každý to může mít jinak. Pro mě byla nejtěžší matematika, protože jsem ji opravdu nechápala a bylo tam spoustu látky, kterou jsme spíš tak raketově profrčeli, takže se mi stalo, že jsem tenhle předmět nezvládla a pro velký úspěch jsem si ho musela zopakovat znovu. Poté byla mikroekonomie, která mi šíleně matematiku připomínala kvůli číslům a tak podobně, navíc to pro mě byla tak trošku španělská vesnice. Evropská ekonomická integrace neboli EEI byl vcelku zajímavý předmět o EU, jen mi hrozně připomínal dějepis. Byla tam spousta datumů a to je můj kámen úrazu, takže proto jsme ho zařadila mezi ty těžší předměty. Management a Marketing A jsem dala na stejnou úroveň, protože jsem z obchodní akademie, takže mi ty předměty přišly blízké.

study, school, and desk imagelondon, paris, and new york imageDream, money, and big image

Přesto se mi ale stalo, že jsem si kvůli své vlastní hlouposti musela zopakovat Management, což byl předmět celkem lehký, ale já se na něj vykašlala a na poslední termín jsem ani nešla, měla jsem to popravdě na háku i z toho důvodu, že jsem tu zůstávat nechtěla. Dále je Angličtina, která byla jednoduchá a navíc mě baví, takže obtížnost prakticky nulová, jak jsem psala výše, musíte znát jen slovíčka. A nejlehčí bylo naprosto jistě
KDCR, což byl předmět, který nám vyprávěl takový starší uspávač hadů. Tohle byla největší nuda a zápočet se skládal z poznání jednoduchých obrázků na počítači.

Ale abych neříkala, že jsem všechno zvládla sama a tak, naučila jsem se hodně dívat na primáta. Což je stránka, na které se nachází různé školy z naší republiky a studenti tam dávají nejrůznější hodnocení učitelů, předmětů, ale taky různé pomůcky jako taháky, zadání referátů či testů.

Řekla bych, že v tuhle chvíli už jsem se rozepsala o svých začátcích na škole a prvním semestru jako takovém až moc, takže raději přestanu psát dřív, než to někoho začne unavovat číst. Brzy přijdu s dalším článkem o dalším semestru a těším se na vaše reakce, můžete mi napsat, jak to chodí na škole u vás. :-) Budu se těšit!

Vaše Lucka

14 Komentáře

  1. Já jsem vydržela na vejšce jeden tejden (nějak se to na mě všechno sesypalo) a na angličtinu jsem měla nějakýho týpka asi z Filipín nebo odkud a ten mluvil jenom anglicky Jinak předměty jsem měla docela podobný, jenom jsem nebyla na cestovním ruchu, ale managementu. Šla jsem tam hlavně kvůli rodičům, protože na mě pořád tlačili a jelikož mám vystudovanou střední ekonomickou, tak jsem šla na ekonomku, která mě ani nebaví

    OdpovědětVymazat
  2. U mě je to s VŠ na delší dobu. Všechno mám na blogu, celou tu historii. Ale musím říct, že na VŠ, kterou teď studuji jsem úspěšně složila všechny zkoušky na první pokus a byla jsem za to opravdu vděčná, dalo se to v klidu zvládnout. Jsem šťastná, že nemám matiku, to bych nikdy nezvládla.

    OdpovědětVymazat
  3. Mrzí mě, že ti to s žurnalistikou nevyšlo. Také bych ji chtěla na VŠ studovat. Budeš na ni letos zkoušet dělat příjmačky? Nevšimla jsem si totiž, že by jsi to v článku napsala.

    OdpovědětVymazat
  4. pro mě také byla záhada vytvořit si rozvrh ale naštěstí jsem to nějak udělala... jen jsem zjistila, že jsem si dala ty nejtěžší předměty protože žádný doporučený seznam jsme neměli a já nevěděla, co si dát.. tak jsem si toho dala, co nejvíce no ale zvládla jsem to, tak zase tak těžké to nebylo... ale jednoduché také ne

    OdpovědětVymazat
  5. Vysoká škola v Čechách? Jo, tak to je jiný kalibr

    OdpovědětVymazat
  6. Hezky napsaný, to s tím rozvrhem je všude stejné, prváci jsou prostě v nevýhodě ...semestr za semestrem je to přihlašování lepší a lepší...

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Ono to asi chce najít rovnováhu, protože jak můj případ angličtiny, tak i tvůj je celkem extrém. Hele, já mám taky ekonomiku, která mě nikdy nějak extra nebavila, paradoxně na cesťáku je to taky hodně o ekonomice a další školu jsem si vybrala taky ekonomického zaměření, děs. A přesně ti rozumím, že jsi šla kvůli rodičům, já víceméně taky, ale hlavně kvůli nim budu pokračovat dál.

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Přesně tak, už při druhé tvorbě jsem byla ostřílený mazák. Já jsem v mikru vůbec nepochopila souvislosti, ale je fakt, že potom na makro jsem se hodně učila z webu ekospace a to mi strašně pomohlo pochopit, hezky to tam ten chlap vysvětluje. Já jsem zase přemýšlela, že se začnu učit čínsky, protože podle naší učitelky je to vhodné do budoucna, což je podle mě pravda, ale takové kurzy jsou málokde a jsou i celkem drahé, navíc se bojím, že nejsem ten typ člověka, co by se nutil takhle něco učit, aniž by mi hrozilo třeba vyhození či tak podobně... :-/ Španělštinu jsem měla tři roky teď na VŠ jako druhý jazyk, ale neumím se pořádně ani představit - sama učitelka nám řekla, že nemáme ani A1 úroveň, takže jaký smysl to má?

    OdpovědětVymazat
  9. Já chodím ještě na střední a na vysokou se ani hlásit nechci. Mám zaměření na hotelnitcví, takže bych eventuelně šla na podobný obor, jako máš ty, ale po tom, co vidím, jak se vedu teď, myslím, že bych na vysoký moc dlouh onepobyla

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Třeba by tě to překvapilo. Názor ještě můžeš změnit a třeba se o to alespoň pokusíš, hotelnictví musí být zajímavé, já sama bych se v něm v budoucnu chtěla pohybovat.

    OdpovědětVymazat
  11. Také jsem měla v plánu podobný článek napsat - pořád je v rozepsaných .

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Moc děkuji, to ti závidím, já pro matematiku právě vůbec nemám vlohy a čísla mě ani nebaví, což je jen další důvod, proč mi to vlastně nejde. Přesně tak, rozdíl mezi SŠ a VŠ opravdu ve vzhledu příliš markantní není, hodiny jako na střední, jen k tomu navíc ty přednášky ve větších sálech... Taky ti držím palce, ať se na škole daří a tentokrát je to už to pravé.

    OdpovědětVymazat
  13. Taky letos zkousim VS .. taktez mou vysnenou zurnalistiku! Tak snad nam to vyjde. Vubec nevim co si dat jako zalohu, kdyby mi ta zurnalistika nevysla

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Něco nakonec určitě vymyslíš, tak to ti držím palce, je tam opravdu nátřask.

    OdpovědětVymazat