Zdravíčko všem, kteří sem dnes zabloudili.

Včera jsem byla na návštěvě u sestřenky a mezitím, co jsme spolu kecaly a pily kafíčko, v televizi běžel pořad Jamieho Olivera, který zrovna vařil nějakou mňamku z tuňáka, fakt zbožňuju, jak to ten chlap umí parádně naservírovat. No, co vám budu povídat, sliny se mi sbíhaly, ale o tom tak moc mluvit nechci. Chci totiž říct, že mě zaujalo, jak servíroval jídlo na velkém dřevěném prkénku, hned jsme se se sestřenkou shodly, že to krásně vypadá, ale navíc je to i super vychytávka.

depressing, family, and haha imagecook, family, and food image

A proč že je to super vychytávka? Důvod je prostý, je to výborný prostředek, jak svolat celou rodinu k jednomu stolu. Ten nápad mě nadchl natolik, že si asi podobné prkénko taky pořídím. A abych řekla pravdu, hodně mě k tomu inspirovalo i naše dnešní rodinné stolování, kdy rodiče si vzali oběd do obývacího pokoje a já s bráchou do pokojíčku. Poslední dobou jsem víkendy většinou byla u přítele, ale když jsme se rozešli, jsem doma a nestačím se divit. Nepamatuju si, že bychom takhle stolovali zvlášť a popravdě mě to trošku zamrzelo...

Asi to znáte, člověk se mnohdy s rodinou tak nějak míjí, ale já jsem tohle společné jídlo brala jako takovou příležitost si třeba popovídat, nejednou jsme se u oběda nasmáli jako při nějaké komedii. Tak nějak si myslím, že je škoda nechat tohle společné stolování odejít k ledu, takže se pokusím obnovit naši obědovou tradici, abychom příště nedali přednost televizi a nejedli každý zvlášť.

Pokud totiž jídlo bude tímhle způsobem připravené, nebudeme můj mladší brácha moct říct, že si pak něco vezme k večeři, stejně jako taťka nebude moct jíst v obýváku, protože vše bude na jednom tácu. Je mi sice jasné, že to nebudu umět naservírovat tak, jak to má Jamie ve svém pořadu Jamie vaří super rychlovky, což je mimo jiné super pořad, určitě koukněte. Už jen pro to, jakou má ten chlap chuť k jídlu, jak i obyčejnou mrkev vynáší do nebes, fakt je to sranda. :-)

Na závěr se chci zeptat, jak to máte se společným stolováním vy? Mně se totiž zdá zvláštní, když takhle všichni jíme jinak a dobře vím, že to takhle funguje i ve spoustě dalších rodin, tak mě zajímá, jestli to třeba doma máte podobně. Nebo popřípadě, pokud vám to vadí či vyhovuje. Budu se těšit na vaše názory. :-)

Vaše Lucka

11 Komentáře

  1. U nás doma jíme spolu, když to jde. Hlavně o víkendech, obědy a večera. V normální dny jen večeře, ale to někdy ne, ale snažíme se společné stolování dodržovat pokud jsme všichni doma. Není to jenom o jídle, ale taky o mluvení, protože u večeře většinou pokecáme o tom, co se nám ten den přihodilo a tak dále...

    OdpovědětVymazat
  2. Taky doma jíme zvlášť a moc se mi to nezamlouvá, bohužel s tím nic neudělám. A tak jsem si aspoň řekla, že až budu mít vlastní rodinu, tak to budu moct ovlivnit a celou svou rodinu  naženu ke stolu a budeme jíst pohromadě

    OdpovědětVymazat
  3. my jíme taky každý odděleně protože každý z nás jí v jinou dobu... a jinak to opravdu není špatný nápad, vypadá to dobře a hned jsem z toho chytla hlad

    OdpovědětVymazat
  4. Doma jíme společně jenom o víkendech, v době oběda. Když nad tím tak přemýšlím, tak to asi úplně správně není. Ale všední dny večeříme každý v jinou dobu, takže moc ani není možnost, aby jsme jedli společně. Každopádně až budu mít svoji rodinu, tak budeme jíst pěkně společně :) Pěkný článek, ten televizní pořad neznám :)

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: U nás to tak většinou bývá právě o víkendech, proto mě dnes tahle naše rozcouranost nějak zarazila. V normální dny se málokdy všichni sejdeme ve stejnou dobu k večeři, přes obědy k něčemu takovému nemáme vůbec šanci. Naprosto s tebou souhlasím, není to jen o jídle, ale hlavně o tom mluvení, o komunikaci...

    OdpovědětVymazat
  6. My teda společně o víkendech obědváme, přes týden každý obědváme někde jinde a co se jiných chodů týče, to taky moc nedodržujeme ale nedokáži si představit, že bychom neobědvali společně

    OdpovědětVymazat
  7. přes týden se nesejdeme u jednoho stolu není to moc časté, ale o víkendu, kdy jsme všichni doma, tak objednáváme a většinou i snídáme společně u jednoho stolu někdy vyjde i večeře, ale ta tak častá nebývá

    OdpovědětVymazat
  8. My doma jíme společně jenom obědy o víkendech a jsem za do popravdě celkem ráda. Přes týden má každý své práce dost, do toho ještě kroužky, učení, každý přijde domů jinak...

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Tak to je fajn, že to takhle máte.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: To je fakt, u nás se přes týden taky většinou k obědu nesejdeme, to už musí být... Ale aspoň o tom víkendu bych to chtěla nějak zachránit.

    OdpovědětVymazat
  11. Taky si myslím, že je to důležité, jelikož to krásně ucelí vztahy. :) My přes víkend skoro vždycky obědváme společně u stolu, často taky jdeme k babči a nebo ona k nám. Mám takové chvíle hrozně ráda. :)

    OdpovědětVymazat