Osobně bych řekla, že chyby jsou to, čeho se v životě bojíme nejvíc. Aspoň já z nich mám vážné obavy, protože vím, že jsem člověk, co se zrovna správně rozhodovat neumí.


A ono je to vlastně celkem přirozené, že se bojíme vlastních chyb. Většinou i ti nejlepší rádci, kteří nám dokážou poradit a rozhodnout, co je pro nás nejlepší, taky tápou, pokud dojde na jejich vlastní rozhodnutí a jejich chyby... Strach je nejspíš v jisté míře přirozenou součástí našeho života a chyby s ním úzce souvisejí. Důležité podle mě ale je, abychom se z chyb, které udělali, dokázali poučit.

Abychom až příště budeme stát na prahu rozhodnutí, které nějaký způsobem ovlivní náš život, dokázali říct, co je pro nás alespoň o kousek lepší. A abychom nedělali znovu stejně špatná rozhodnutí. Jenže ono se to na druhou stranu taky lehce řekne, ale hůř udělá… Myslím, že obzvlášť chyby v lásce jsou pro nás obtížné, protože je těžké se z nich poučit. My přeci chceme někomu důvěřovat a někoho mít po svém boku, a proto se mnohdy pouštíme do předem prohraných bitev a bojů, které za to nakonec ani nestojí, ale každá ta bitva je zkušenost, která je k nezaplacení, pokud ji umíme správně přijmout.

life, quote, and mistakes imageperfection, mistakes, and quote image

Když si tak čtu, co jsem napsala, nejsem si jistá, jestli jsem dokázala správně vyjádřit, co mi leží na mysli, ale mám toho tolik co říct, že vlastně nakonec nevím, co vybrat. Myslím si, že je nutné zdůraznit, že chybovat je lidské, nejsme přeci stroje. Teď si možná řeknete, že tohle moudro není žádná novinka, já to dobře vím, ale přesto si myslím, že je důležité to říct, protože mnozí lidé snáší své chyby špatně a neumí se s nimi vyrovnat…

Každý jsme nějaký, každá chyba se dá jistým způsobem alespoň z části napravit a nikdo není dokonalý, i když to tak občas vypadá. Tak se při každé další chybě pokuste na věc podívat z jiné strany, s trochou ironie a vezměte si ponaučení, abyste se příště nenechali zmást při rozhodování. Já jsem se třeba hlásila na žurnalistiku, nevzali mě a jako nouzové řešení jsem šla na cestovní ruch… A víte co? Zjistila jsem, že to nakonec vůbec není nouzovka, ale že se chci věnovat cestování a poznat svět.

Někdy i chyba nás nakonec zavede tím správným směrem.

Vaše Lucka

3 Komentáře

  1. Souhlasím s tvým článkem. Myslím si, že nejhorší chyby jsou ty, kterých se bojíme a tak je neuskutečníme....Mimochodem, máš skvělý design stránek. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Naše chyby nás mnohdy dělají lidštější, než naše správná rozhodnutí. Jak říkáš, měli bychom po pádu vstát a zkusit to znovu a ještě jednou a klidně i potřetí, jinak a lépe :)

    OdpovědětVymazat