V poslední době se rozmohl výraz prokrastinace, který je ve velké míře spojen se studenty a jejich pokusy "učit se". Než jsem si tohle slovo vůbec osvojila, říkala jsem si prostě to, že jsem líná se dokopat k tomu, abych se učila. Je celkem příhodné, abych o tom psala dnes, protože zatímco píšu tenhle článek, koukám na facebook a přemýšlím, co si večer pustím za film, bych se měla učit na úterní zkoušku...

exam, hate, and school imageexam, funny, and school image
study, exam, and notebook image

Červík v mé hlavě ale už pomalu nahlodává jednoduché důvody, proč se zrovna teď učit nemůžu:
  1. Mám hlad -> načež jdu zkontrolovat obsah lednice, abych po minutovém zírání zjistila, že nám tam nic nového nepřibylo, tudíž se zase znuděně vrátím k počítači.
  2. Mám žízeň -> v tomhle ohledu je naše domácnost vybavená, takže když si tu tak cucám colu, co babička přivezla minulý týden, vede mě to k dalšímu důvodu -> musím čůrat.
  3. Došel mi zvýrazňovač -> patřím ke studentům, co si ze skript a materiálů dělají omalovánky, takže si dovedete představit, jaká tragédie je, že zvýrazňovač nemám
  4. Musím koukat na informační systém -> přestože mi tam žádný další zápočet v tuhle chvíli naskočit nemá, co kdyby náhodou, že?
  5. Vedle hraje televize -> pokud se totiž dostanu k tomu, že si papíry aspoň vezmu do ruky, většinou se zaposlouchám do slov televize, která běží v obýváku rodičům, takže se stejně nic nenaučím.
  6. Kamarádi jsou online -> jakmile se totiž připojí moje kamarádka, musíme rozebírat, jak se nám nechce učit, ačkoli bychom to měly už dávno za sebou, kdybychom se na to vůbec podívaly...
  7. Obrázky na WeHeartIt -> nejen při hledání obrázků do článku jako zrovna teď, ale i jindy bych tu mohla strávit hodiny, takže je naprosto jasné, že zrovna teď musím hledat obrázek, co se mi bude nejvíc líbit.
  8. Není to přeci poslední termín zkoušky -> ještě den před zkouškou si můžu rozmyslet, že tam jít nechci, a co když se mi fakt nebude chtít, to bych se to potom učila zbytečně, no ne?
  9. Nudím se -> je to naprosto nejhorší důvod, prostě mě to učení nebaví, nemůžu se přinutit k soustředění.
  10. Vždy se objeví brácha s tím, ať si s ním jdu něco zahrát. A co bych to byla za sestru, kdybych řekla ne? :D
Tak jo, je mi jasné, že celým tímhle seznamem věcí, proč nemůžu studovat, jsem se jen přiblížila tomu, že mi v úterý přistane do informačního systému F, ale ta prokrastinace je děsná věc. Třeba tu nutkavou potřebu neučit se někdo z vás zná, lenost a pohodlnost je v tomhle opravdu naprosto nejhorší. :/ Tak držte palce, ať se přesvědčím k rozumu. Krásný večer.

Vaše Lucka

3 Komentáře

  1. Taková jedna holka10. ledna 2016 v 22:23

    Joo, tak to bohužel znám moc dobře :-\ Zrovna zítra mě čeká zkouška a moje "učení" vypadalo přesně tak, jak popisuješ. Zítra jsem prostě v háji!

    OdpovědětVymazat
  2. Mám to skoro stejné Ze zoufalosti si občas i přečtu nějaký článek na extra.cz, hlavně, abych se nemusela učit

    OdpovědětVymazat
  3. DD naprosto výstižný, hlavně ten první bod a s tou televizí a kamarádama a nudou, sakra

    OdpovědětVymazat