Název tohoto článku asi dost vypovídá o tom, čím se budu zabývat. Abych se totiž přiznala, poslední dobou tuhle otázku slyším dost často. Když si jdu pro léky do lékárny, když jdu na rentgen (to kvůli těm zubům) nebo obecně, když zajdu k lékaři. Většinou cítím takové to zhrození, možná to některá znáte taky, a úlevně vydechnu: "No to rozhodně ne!".

couple, love, and boy imagebaby, life, and woman image
baby, love, and couple image

Proč jsem se ale vlastně rozhodla tímhle tématem zabývat? Asi proto, že zrovna nedávno, když jsem jela vlakem, jsem si na svou poslední odpověď vzpomněla a musela jsem se nad tím zamyslet (jízda vlakem, co jiného tam má člověk dělat). V mém věku už moje mamka byla těhotná. Páni, přesto když si představím, že bych teď v jednadvaceti měla mít dítě, mám z toho osypky. Ono je to asi přirozené, svět se vyvíjí jistým tepem a naše mamky většinou neměly ambice na studování, ale spíše se po vyučení vdaly a měly děti. Ano, je to tak, díky tomu máme většinou mladé a fešné maminky. Pak bych řekla, že s větší možností studovat mladé maminky vytratily a teď se pomalu tento trend zase vrací, možná proto tuhle otázku slýchám stále častěji.

Já jen, musela jsem se zamyslet nad tím, jak dlouho ještě s úlevou a trochou zděšení budu říkat, že těhotná nejsem. Tak nějak v hlavě jsem si pomalu představila svou budoucnost, protože ono to docela k zamyšlení je. V létě bych měla dokončit bakalářské studium a možná potom budu chtít ještě na dva roky studovat, takže dejme tomu, že bych měla ve čtyřiadvaceti vystudováno. Potom se chci jednoznačně podívat alespoň na rok do ciziny, sehnat si nějakou praxi a než otěhotním, dokázat se o sebe nějaký způsobem postarat. Ať jsem to počítala, jak jsem to počítala, vychází mi, že dítě budu mít nejdřív ve třiceti, pokud vůbec.

Je to svým způsobem zarážející a asi jsem nad tím dřív podobně nepřemýšlela... Vždycky jsem si myslela, že budu taky mladá maminka, ale s těmihle počty mi to nějak nezapadá. Na druhou stranu si nemyslím, že jsem teď v tomhle věku na dítě připravená, spíš bych si připadala, že dítě vychovává dítě.

beauty, positive, and inspiration imagedress, bridge, and wedding image
london, paris, and new york image

Takže jsem teď vlastně trošku na rozpacích, protože je fakt, že každá žena v sobě asi má biologické hodiny, které tikají, jenže si připadám, že toho chci ještě stihnout tolik, než se usadím, že možná za několik let na podobnou otázku budu spíš odpovídat: "Ne, bohužel nejsem.".

Tak si říkám, jak to vidíte vy? Nebo ještě lépe, pokud se vás někdo někdy na podobnou otázku ptal, jak jste odpovídaly? :)


Vaše Lucka

3 Komentáře

  1. naprostej souhlas, úplně sem si představila, že mamka měla ségru v 18ti a mít teď jednoroční děcko, no teda.. o.O je pravda, že se to ale nějak začíná vracet, holky kolem v tomhle věku už mají děti, nechápu to!

    OdpovědětVymazat
  2. Upřímně řečeno si nedokážu představit, že bych měla díte i v 25 . Chci studovat, pracovat v zahraničí a spoustu toho stihnout, dítě chci opravdu (když budu dítě vůbec chtít) asi v 29 nebo 30 letech, příjde mi to ideální věk, vzhledem k tomu, že člověk má v tu dobu už zázemí, zkušenosti, nějaké peníze, atd, atd.   

    OdpovědětVymazat
  3. Jo no babička, mamča všichni dřív měli dítě kolem 20. No já bych se picla Já bych chtěla děti, tak po 28 A mamča si pořád stěžuje jaká sem. Je mi 20 já dítě ve 20 neměla! Jí pořád říkám Podle mě dřív byly mamky na to ve 20 přiravený a chytrý. Dneska člověk ve 20 neni vyspělej a když vidim nějakou 16cku to dítě to mít lehké nebude. Vtipná je taková ta americká show, kde jsou 16leté těhotné a jedna holka tam řekla "Nebrala jsem prášky, protože jsem nechtěla být tlustá" a upss pak 9 měsíc Když je člověk ve 20 těhotnej má to výhodu. Rodič je mladý, tak si pak dokáže s dítětem porozumět, ale nevýhoda: Mladý člověk si chce eště užít, nemá peníze na to, aby se postaral o dítě, potřebuje něco dokázat. Správný čas je prostě, až se člověk usadí  usoudí... Omlouvám se za chyby. Češtinářka nejsem

    OdpovědětVymazat