Zdravím vás, kuchařinky. :)

Dnes pro vás mám další prima recept na lahodnou buchtu, která se vám bude rozplývat na jazyku. Jedná se o kávové nebo také Nescafé řezy, které jsou rychlé a skutečně výborné. Já jsem do názvu použila kávové řezy, protože jsem použila Velvet a ne Nescafé, ale je to na vás, jak si buchtu pojmenujete nebo jakou kávu do ní použijete. :)


Co budeme potřebovat?
  • 450g polohrubé mouky
  • 220g moučkového cukru
  • 2 lžíce rozpustné kávy
  • 4,5 lžíce kakaa
  • 1,5 prášku do pečiva
  • 150g vlažného rozpuštěného másla
  • 4,5 lžíce oleje
  • 350 ml mléka
  • 1,5 lžíce rumu
  • 3 vejce
  • 150g čokolády (na vaření nebo hořké, je to na vás)
  • 2-3 zakysané smetany
Jak budeme postupovat?
Tenhle recept se mi vlastně tak moc líbí především proto, že je na přípravu naprosto jednoduchý a zvládne ho každý začátečník. V jedné misce si smícháte všechny sypké suroviny, tedy mouk, cukr, kávu, kakao a prášek do pečiva. Potom si vezměte druhou misku a v ní smíchejte mléko, vlažné máslo olej, rum a vejce, jakmile máte trošku rozmícháno, pomalu přidávejte sypkou směs. Až smícháte vše, utvoří se vám středně hustá směs, kterou nalijete na předem vymazaný a vysypaný plech. Rovnoměrně těsto rozetřete a pečte na 180 stupňů po dobu 15 minut.

Jakmile máte upečeno, nechte buchtu vychladnout. Poté si připravte ve vodní lázni čokoládu. Vodní lázeň se připraví tak, že si do hlubšího hrnce nalijete tak čtvrt hrnce vody, kterou necháte mírně vařit, a na hrnec postavíte nějakou misku, která je teplovzdorná. Do této misky si na kousky rozlámete čokoládu a počkáte, dokud se postupně nerozpustí. Jakmile je čokoláda rozpuštěná, sundáte misku z hrnce a přidáte zakysanou smetanu (můžete míchat mixérem nebo ručně). Někdo dá dvě, někdo tři - záleží to čistě na vás, já jsem dala tři.

Takto připravenou polevu natřeme na buchtu a dáme do lednice, aby nám výtvor ztuhl. Podáváme servírované na kostky, kdy je ještě můžeme dozdobit šlehačkou a posypat hoblinkami čokolády.

Vaše Lucka

7 Komentáře

  1. Hmm, vypadá to suprově :). Třeba někdy recept vyzkouším, až mě zase bude honit mlsná :)).

    OdpovědětVymazat
  2. No mňam, vypadá to lákavě, asi podobné děláváme. A tyhle by stály taky za vyzkoušení. Na fotce vypadají žužově :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadají hodně lákavě, kávové a čokoládové dezerty miluji

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:[2]:[3]:[4]:[5]: Holky, určitě vyzkoušejte, je to mňamka. :) U nás vše zmizelo během chvíle...

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, teď pěkně trápíš můj žaludek, když jsem v práci a nic tu nemám :(

    OdpovědětVymazat