Asi před měsícem jsem objevila, že mě celkem baví pečení a proto se snažím zkoušet nové a nové recepty, které se mi na internetu líbí podle fotky, dnes jsem se pustila do přípravy Strouhané buchty. Je to rozhodně recept pro nás začátečníky, nic záludného ani složitého, takže vzhůru do toho.

Strouhaná buchta Foto::

Co budeme potřebovat?
Těsto:
1 hera
150g moučkového cukru
1 žloutek (bílek nevyhazujte, bude se hodit do krému)
4 lžíce mléka
400g polohrubé mouky
1 vanilkový cukr
30g holandského kakaa

Náplň:
4 bílky
200g moučkového cukru
2 tvarohy
3 žloutky
5 lžic mléka

Jak budeme postupovat?
Nejprve se vrhneme na přípravu těsta, kdy začneme tím, že máslo utřeme s cukrem (zamícháme do sebe mixérem), poté přidáme žloutek a mléko. Vedle si smícháme mouku s kakaem a vanilkovým cukrem, a celou směs poté přidáme k máslové hmotě, ze které vypracujeme pevnější těsto. Těsto si rozdělte na dvě části, jednu větší část, která půjde do spodu a druhou menší, která bude sloužit jako ozdoba na vrch buchty, já jsem si zvolila 3/4 a 1/4 těsta.

Z rozděleného těsta uděláme válečky, zabalíme do folie a dáme na půl hodiny alespoň do mrazáku, aby těsto pěkně ztuhlo a potom se nám snadno strouhalo a nelepilo.

Mezitím si rozpálíme troubu na 160 stupňů a vymažeme a vysypeme plech, můžete použít i pečící papír. Potom se vrhneme na krém. Náplň nám tvoří dvě části, nejprve si z bílků, poloviny množství cukru a špetky soli vyšleháme tuhý sníh. V druhé míse smícháme tvaroh, zbytek cukru a mléko. Jakmile máme rozmixováno, přidáme opatrně sníh do tvarohové směsi.

Když je těsto tuhé, vyndáme ho z mrazáku a na hrubším struhadle nastrouháme po celém plechu, do rohů se špatně dostává, proto si budete muset pomoct prsty. Jakmile máte spodní vrstvu na plechu, trošku ji uplácejte prsty, aby se zaplnily mezery a nalijte na těsto směs. Rovnoměrně ji rozetřete a na vrch nastrouhejte zbytek těsta.

Takto připravenou buchtu pečeme v troubě asi 30-40 minut, po dopečení nechte buchtu za otevřených dvířek vychladnout.


Zdroj - recept jsem si trochu upravila podle sebe, ale není můj vlastní, takže pokud chcete originální recept, najdete ho zde. :)

Vaše Lucka

9 Komentáře

  1. To vypadá opravdu moc dobře! Určitě vyzkouším .

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm, už dlouho jsem něco takk fajnovýho neupekla a vypadá vážně skvěle. Mám na ní fakt chuť. Asi se na ní co nejdřív vrhnu.

    OdpovědětVymazat
  3. Jen to zkuste, holky, u nás už zmizla půlka plechu.

    OdpovědětVymazat
  4. Dáš prosím "To se mi líbí" na odkazech pod tyhle dvě fotky?

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Máš to tam, pěkné fotky. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to skoro jako mléčný řez;) Dalo by se to chuťově přirovnat?:)

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Nene, trošku to připomíná vzhledově, ale na chuti to znát není.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Nevadí, stejně vyzkouším, díky za tip;)

    OdpovědětVymazat