Originální název: Gone Girl
Název: Zmizelá
Autor: Gillian Flynn
Žánr: Literatura světová - thrillery
Rok vydání: 2013
Počet stran: 528
Nakladatelství: Knižní klub

Výsledek obrázku pro zmizelá kniha

Anotace:
Zdálo se to jako ideální manželství. Zdání ale může vražedně klamat… Amy Dunnová zmizela v den pátého výročí svatby. Nick, její muž, byl po sérii nalezených důkazů obviněn z vraždy své ženy. Nick prohlašuje, že nic nespáchal, Amyini přátelé a zápisky v jejím deníku tvrdí opak. Kdo má pravdu? Jak ji poznat? A pokud je Nick nevinný, kam se poděla Amy?

Psychothriller, který se stal kultem i fenoménem… Nemilosrdně sžíravý kriminální román doslova uchvátil čtenáře nejen v USA, kde se stal druhou nejprodávanější knihou roku 2012 (více než dva miliony výtisků) a ani po roce od vydání neopustil první desítku bestsellerů The New York Times (beletrie) a amazon.com (thrillery).

Recenze:
Tak jsem tu opět, abych přidala recenzi na knihu, kterou jsem v poslední době četla. Tentokrát to není žádná romantika, kdeže, v knize Zmizelá se dočkáte vážně všeho, ale romantiku pro zamilované duše nehledejte. Já jsem se k ní dostala na doporučení od sestřenice, která si ji nemohla vynachválit, nuže, pusťme se do toho.

Abych řekla pravdu, do knihy je potřeba se začíst. Střídá se z pohledu manžela Nicka a jeho ženy Amy, takže si užijete spoustu různých stylů psaní a hlavně velkolepých odhalení. Nejlepší na knize je asi to, že pokaždé si říkáte, aha, tak já už vím, jak to bude! Abyste na další straně či v další kapitole zjistili, jak daleko jste od pravdy byli. :)

Mám ráda překvapení a musím říct, že na konec knihy jsem koukala doslova s otevřenou pusou, dokonce mě knížka tak navnadila, že jsem si pustila i film. Ben Affleck zahrál svou roli bravurně, to musím uznat, přesto je jasné, že 528 stran záživného psaní se do dvou hodinového filmu těžko vejde, i tak jsem ale byla na konci příjemně překvapená, protože se hercům skutečně povedlo navodit tu správnou atmosféru a já jsem jim jejich hraní vážně věřila, snad proto, že jsem si to barvitěji po přečtení knihy dokázala vybavit a představit...

Nicméně, je to kniha, kterou vážně doporučuji přečíst, stojí za to. Autorka vymyslela naprosto úžasnou zápletku, celý děj poměrně hbitě utíká a i tak tlustou bichli jsem měla za dvě odpoledne přečtenou - důkaz jak pěkně se po začtení čte. Hezké na knize je i to, že čtenář dlouhou dobu netuší, na čí straně má vlastně stát, zda na straně Nicka či Amy, protože oba ukazují své stinné i světlé stránky. Autorka si hraje s psychologickými reakcemi, zapojuje pohled na to, jak média umí zveličovat, z části je to detektivní příběh a z části si připadáte jako v hororu. Vážn moc knihu doporučuji, na základě toho všeho si získala maximální hodnocení.

Hodnocení:

Ukázka:
"...Momentálně se toho od vás potřebujeme dozvědět co nejvíc o vaší ženě. Jaká je?" Hlavou mi bleskla otřepaná fráze, kterou manžel o své ženě obvykle použije: Je báječná, skvělá, milá, je mi oporou.
"Jaká je jak?" zeptal jsem se.
"Přibližte nám její povahu," upřesnila Boneyová. "Třeba, co jste jí dal k vašemu výročí svatby? Nějaký šperk?"
"Ještě jsem jí nedal nic," řekl jsem. "Chtěl jsem jí dát dárek až odpoledne." Čekal jsem, že se zas rozesměje a řekne, že jsem přece ten benjamínek, ale neudělala to.
"Dobrá. No tak mi o ní něco řekněte. Je společenská? Je taková - teď nevím, jak to říct - je prostě taková z New Yorku? Jakože mohl by ji někdo pokládat za oprsklou? Že by se mu její chování třeba nelíbilo?"
"Já nevím. Někteří lidé jí tady můžou připadat divní, ale ona není z těch - není taková, že by se k někomu chovala tak povýšeně nebo neomaleně, aby jí chtěl... ublížit." To byla moje jedenáctá lež. Dnešní Amy byla dost neomalená a hrubá, že by jí člověk někdy s chutí něco udělal.

5 Komentáře

  1. Zní to zajímavě, ale teď mám až moc knih ke čtení.

    OdpovědětVymazat
  2. Lucko, kdybyste měla zájem, není problém naušnice udělat a poslat :), vyjdou bez pošty 30,-

    OdpovědětVymazat
  3. Jedna z mých oblíbených knih, přečetla jsem ji jedním dechem, skvělá práce a určitě si ji ještě někdy přečtu :) Teďka čtu zase klasiku Nesba

    OdpovědětVymazat
  4. knihu som nečítala, ale keď budem mať chvíľku času tak sa na to pravdepodobne vrhnem

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: To chápu, jsem na tom podobně.

    OdpovědětVymazat