Je čas říct sbohem lenivosti!




Téma týdne jsem se rozhodla pojmout trošku motivačně, sama na sobě totiž cítím, že jak se léto překulilo do podzimu a nastala opět školní rutina, zapadla jsem do stereotypu, který mě unavuje a nepůsobí zrovna nejlíp na mou psychiku. A tak jsem si řekla, Lucko, co takhle o tom něco napsat?



Podzimní deprese jsou známá věc, každý o nich minimálně někdy četl, jiný je zažil, ale všichni prostě víme, že jak zmizí teplo a sluníčko, naše nálada pomyslně klesá až do bodu, než se s dalším přicházejícím sluníčkem zase začne zvedat, ale to je ještě v daleké budoucnosti, takže se chci zaměřit na to, co dělat, abychom dali sbohem podzimní únavě, depresi a lenosti!


bed, cozy, and girly imagelazy day, life, and little things imagebed, day, and fashion image



A proč že nás ta únava potkává? U většiny lidí je totiž podzim takové mezistádium, kdy léto a dovolená už je za námi, zatímco Vánoce pořád v nedohlednu, tudíž se všichni snažíme usilovně pracovat, což nás vyčerpává a k tomu se samozřejmě přidává i spousta další faktorů, například deprese z počasí.




Základem toho, abychom se na tohle nepříjemné období dobře připravili, je podle odborné literatury především správná životospráva, aktivní pohyb a dostatek spánku. I přestože tohle tvrdí moudrá kniha, já osobně jsem většinou po ránu víc zničená, pokud si přispím, než když ponocuju. Je proto třeba brát zřetel i na to, že každý to máme jinak. :)




Ale pravdou je, že pohyb a vůbec správná životospráva, pití dostatku tekutin nevyjímaje, je pro náš organismus důležitá, takže není divu, že se podobné nedostatky zvláště v tomhle období někde projeví. To znamená, že všichni vy, co jíte nepravidelně, pijete málo a nesportujete vůbec nebo jen trošku přesně jako já, máte nejlepší příležitost s tím něco dělat! :)




Třeba můj první krok bylo zaplatit si obědy, abych mezi tím, kdy ráno v šest vypadnu z domu a odpoledne v pět se vracím, měla teplé jídlo a nebagrovala potom po příjezdu domů vše, co mi přijde pod ruku. Druhá věc, začínám se zumbou, kterou jsem už kdysi dělala. :) Vzhledem k problému s dojížděním to bude sice jen skrz youtube, ale co? Každá aktivita se počítá a věřím, že se budu cítit fajn i v těch hnusných měsících, které my - milovníci slunce - tolik nemusíme. A na závěr jednu takovou pozitivní písničku, snad se bude líbit nejen ona, ale i článek.




Vaše Lucka

7 Komentáře

  1. Jo, podzimní deprese docela často zažívám. Ale nějak se nesnažím s nimi bojovat, mě to tak nějak i vyhovuje.

    OdpovědětVymazat
  2. Já se naštěstí podzimním depresím úspěšně vyhýbám

    OdpovědětVymazat
  3. Nemám podzimní deprese, spíš bych řekla deprese z maturity

    OdpovědětVymazat
  4. Já a podzimní deprese jsme až moc velké kamarádky na to, abych se jí pokoušela zbavit Stejně by se zase vrátila, potvora.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkně napsané a utříděné...a pravdivé :)

    OdpovědětVymazat