Když jsem zahlédla téma týdne, jako první mi na mysl přišel název mé oblíbené komedie - Deset důvodů, proč tě nenávidím. Je to sice starší kousek, ale má něco do sebe, což mi připomíná, že bych si ten film měla co nejdřív pustit, protože jsem ho už dlouho neviděla. Jenže neměla bych se jít radši učit? Nebo když už ne přímo učit, tak dělat aspoň nějakou seminárku?




Je to úsměvné, ale název mé oblíbené komedie mě přivedl k tomu, jak bych mohla sledovat film, zatímco bych se tím vyhnula některým svým povinnostem. V poslední době toho sice tolik nemám, ale než se jeden naděje, půlka semestru je pryč a už abych se pomalu učila ke zkouškám… A proč že tohle všechno vytahuju? Chci se totiž dostat k jádru pudla, tedy k prokrastinaci.




Že vám to nic neříká? Nechte mě to tedy vysvětlit, zrovna tenhle týden nám od školy přišla nabídka na zajímavou přednášku, která se někdy v listopadu uskuteční, pokud mi to časově vyjde, ráda bych se jí zúčastnila a potom vám o ní napíšu, nicméně zpět k tématu. Prokrastinace je chorobné odkládání svých povinností a úkolů na pozdější dobu.


A já si myslím, že zrovna patřím mezi tu (dle mého názoru majoritní) skupinu, která si radši vymyslí spoustu další práce, než aby se přinutila k něčemu, co je pro ni nepříjemné nebo ne snadno dosažitelné. V mém případě je typickým příkladem učení se na zkoušku večer před ní, protože například v minulém zkouškovém období jsem stihla shlédnout všechny díly Gilmorových děvčat (a co těch sérií je!). A nebylo to odreagování, byla to pouze možnost, jak se vzdálit tomu, co mě stejně čekalo... Ráda bych přiložila video, ve kterém se právě prokrastinací zabývají, je to jen krátký asi dvouminutový spot, proto budu ráda, když se na něj podíváte a sami posoudíte, jestli něco podobného občas zažíváte...


Pokud jste si u videa řekli stejně jako já, sakra, tohle je snad o mně! Doporučuji udělat si test na této stránce, který vám vyhodí, jak na tom vlastně jste. :) A případně se na těchto stránkách i můžete poučit, co dělat lépe, abyste prokrastinátorem nebyli. Doufám, že vás článek zaujal a těším se na reakce. :)

Vaše Lucka

3 Komentáře

  1. Jsem takový střední prokrastinátor. :) Prokrastinace je už asi dnes ledakomu známá a popravdě já celkem závidím tomu, kdo tak moc neprokrastinuje, kdo se dokope zvednout a něco dělat a neposunuje to jinýma věcma. Sama se snažím dělat to, co musím, věci, co nejsou nezbytně nutné, mám tendenci odsunovat na neurčito.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to vypadá, že si tenhle článek taky přečtu později...

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: To já taky, ačkoli se mnohdy snažím, ne vždy mi neprokrastinovat vychází. :)

    OdpovědětVymazat